מחקר: עלייה דרמטית בשיתוף קבצים ובהזרמת מדיה ברחבי העולם

לעומת 2011, צריכת רוחב הפס לסרטוני וידיאו עלתה השנה ביותר מ-300% וליישומי שיתוף קבצים - ביותר מ-700%, על פי מחקר של חברת אבטחת המידע האמריקנית פאלו אלטו ● עוד עולה מהנתונים, כי רוחב הפס המוקדש ליישומי שיתוף קבצים מהווה 14% מרוחב הפס הכללי וכי ב-97% מהרשתות הארגוניות יש לפחות רשת חברתית אחת

עלייה דרמטית בכמות הזרמת המדיה (Media streaming) ושיתוף הקבצים בין משתמשים (P2P) ברחבי העולם חלה השנה לעומת השנים הקודמות – כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי חברת אבטחת המידע האמריקנית פאלו אלטו (Palo Alto Networks).

המחקר של פאלו אלטו, שמיוצגת בישראל על ידי אינוקום (InnoCom) מקבוצת אמן, מבוסס על שאלונים שנשלחו ל-2036 משתמשים ומפיצים בכל העולם. אחד הגילויים העיקריים שעולים ממנו מלמד על כך שצריכת רוחב הפס לסרטוני וידיאו עלתה ביותר מ-300% לעומת 2011. הנשאלים השתמשו ביותר מ-34 יישומים להזרמת וידיאו, כשהפופולריים שבהם הם יו-טיוב (YouTube) ונטפליקס (Netflix).

נתון נוסף שעלה מהמחקר מראה שצריכת רוחב פס ליישומי שיתוף קבצים עלתה ביותר מ-700% – נתון המהווה 14% מרוחב הפס הכללי, יותר מכל קטגוריה אחרת. ביותר מ-89% מהרשתות בעולם נמצאו, בממוצע, שבע תוכנות P2P.

עוד העלה המחקר, כי תחום המדיה החברתית ממשיך להגדיר את עצמו וכי שחקנים חדשים כמו Tumblr ו-Pinterest ממשיכים לצבור משתמשים, אם כי פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) ממשיכות להיות דומיננטיות. כמו כן, ב-97% מהרשתות הארגוניות יש לפחות רשת חברתית אחת.

פאלו אלטו הוקמה על ידי הישראלי ניר צוק, שהיה ממקימי צ'ק פוינט (Check Point) ועזב אותה לאחר זמן בשל מריבה. בימים אלה יוצאת פאלו אלטו להנפקה בבורסה לפי שווי מוערך של 2.2-2.4 מיליארד דולרים

לדברי רנה בונוואני, סמנכ"ל מכירות גלובלי בפאלו אלטו, "ההפרדה בין חיי העבודה לחיים הפרטיים ממשיכה להתעמעם. זה מוביל לכך שהעובדים עושים שימוש גם ביישומים פרטים כמו פייסבוק, שיתוף קבצים ו-וידיאו במקומות העבודה". לדבריו, "המפתח להתמודדות עם המציאות הזו הוא לא להתעלם או לאסור על יישומים אלה, אלא לנהל את השימוש בהם על ידי שימוש במדיניות המתאימה לעובד המודרני והגמיש, באופן שיאפשר מתן חווית משתמש איכותית, יחד עם אבטחה מלאה והגנה על נכסי הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים