אמזון מתכננת טלפון חכם שיתחרה ב-iPhone

החברה מבקשת להיכנס לשוק הטלפונים החכמים, בו מובילות אפל וסמסונג, לאחר שמחשבי Kindle Fire חוללו זעזוע בשוק מחשבי הלוח כשהושקו בנובמבר האחרון ● על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, אמזון שוקדת על פיתוח המכשיר בשיתוף פעולה עם פוקסקון ובמקביל רוכשת זכויות לשימוש בפטנטים, כדי להימנע מתביעות

מנהלים את הבית. אמזון

אמזון (Amazon) מתכננת מכשיר משלה שיתחרה בשוק הלוהט של הטלפונים החכמים – כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg).

המכשירים הזולים מדגמי Kindle Fire חוללו זעזוע בשוק מחשבי הלוח כשהושקו בנובמבר האחרון, וכעת מבקשים באמזון להתחרות גם במכשירי ה-iPhone המצליחים של אפל (Apple), כך על פי הדיווח, שנסמך על שני מקורות אנונימיים שבקיאים בתוכניות של החברה. לפי אחד המקורות, אמזון שוקדת על פיתוח המכשיר בשיתוף פעולה עם פוקסקון (Foxconn) ובמקביל רוכשת זכויות לשימוש בפטנטים, כדי להימנע מתביעות. מנתונים של בלומברג עולה, כי ענקית הקמעונות הייתה מעורבת בשנתיים האחרונות ב-25 תביעות שקשורות לפטנטים.

יצוין שאמזון שכרה לא מכבר את מאט גורדון, ששימש בעבר כמנהל רכש בכיר בחברת Intellectual Ventures Management וכיהן במשך ארבע שנים כמנהל לרישוי קניין רוחני במיקרוסופט (Microsoft). גורדון כתב בפרופיל שלו בלינקדאין (LinkedIn), כי הוא ישמש מעתה כמנהל כללי לרכש פטנטים והשקעות באמזון.

החדירה לשוק הטלפונים החכמים, בו שולטות כיום אפל וסמסונג (Samsung), היא הרחבה טבעית של אסטרטגיית Kindle Fire, מחשבי הלוח של אמזון, שמצוידים בגרסה משופרת של מערכת אנדרואיד (Android) מבית גוגל (Google). נותר עוד לראות אם באמזון יבחרו באנדרואיד גם עבור הטלפונים החכמים. על פי נתונים של חברת comScore, עומד הנתח של אנדרואיד על 50.9% מהטלפונים החכמים בארצות הברית, בהשוואה ל-31.9% של אפל. סמסונג היא היצרנית המובילה, עם נתח של 25.7% מהשוק.

הדו"ח, שפורסם בשבוע שעבר, מעלה שבשלושת החודשים שהסתיימו במאי האחרון החזיקו קרוב ל-110 מיליון בני אדם בארצות הברית בטלפונים חכמים. מדובר בעלייה של 5% בהשוואה לפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים