רזיאל טביב, HP העולמית: "העדר נראות ושיתופיות במהלך הפיתוח מעכב שחרור מהיר של יישומים"

"בגלל התחרות בשוק והעלייה בפיתוח אג'ילי - זריז, גמיש ומסתגל במהירות לשינויים - גדל הצורך בשיתופיות על בסיס יומיומי בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך הפיתוח", אמר טביב, מנהל מוצר ראשי, ALM באגף התוכנה של HP העולמית ● לדבריו, "רק בשיתוף של כל העובדים ובעדכון מתמיד על התהליך ניתן לספק מענה לעיכובים ולבאגים המתגלים במהלך הפיתוח"

"מסיבות היסטוריות, צוותי הפיתוח והבדיקות שעובדים על פיתוח יישום כמעט שלא דיברו ביניהם, מה שהביא להארכת משך הזמן של הגעת היישום לשוק. בשוק הדינמי של היום נדרשות נראות במהלך הפיתוח ושיתופיות בין כלל הגורמים המעורבים בתהליך", כך אמר רזיאל טביב, מנהל מוצר ראשי, ALM באגף התוכנה של HP העולמית.

טביב היה דובר המפתח בכנס שערך אגף התוכנה של HP ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') ב-איסט בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-200 מפתחים ובודקי תוכנה. הוא נשא את הכותרת HP ALM Conference והנחה אותו משה בירנשטוק, ארכיטקט תוכנה בכיר ב-HP ישראל. במסגרת הכנס נערכה השקת גרסה 11.5 של פלטפורמת ALM (ר"ת ניהול מחזור חיי היישום) של החברה.

לדברי טביב, "סביבת הפיתוח בארגונים השתנתה. בגלל התחרות בשוק והעלייה בפיתוח אג'ילי – זריז, גמיש ומסתגל במהירות לשינויים – גדל הצורך בשיתופיות על בסיס יומיומי בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך הפיתוח. מדובר בשורה של עובדים שהתקשורת ביניהם היא מרכיב חיוני בהצלחה בפיתוח ובשחרור מהיר של היישום – מפתחים, בודקים, מנהלי צוותים ומנהלי פרויקטים. רק בשיתוף של כולם ובעדכון מתמיד על התהליך ניתן לספק מענה לעיכובים ולבאגים המתגלים במהלך הפיתוח".

"מה שחסר כיום לצוותי הפיתוח ולשאר הגורמים המעורבים בתהליך, לרבות אנשי הבדיקות, הוא העמקת התקשורת וניהול של כלל התהליך בצורה מרכזית ואחודה", אמר. "נדרש לעשות זאת על מנת למנוע מצבים בהם תקלות תחזורנה על עצמן אן שהליך גילוי הבאגים יהיה ארוך מהנדרש. זאת, לצד נראות במהלך התהליך, עבור כל השותפים לו.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא ציין, כי "כלי ניהול מחזור חיי היישום שלנו, HP Application Lifecycle Management ALM, עונה על כלל האתגרים המפורטים: הוא מספק נראות של כל המקטעים בתהליך הפיתוח, מנהל אותם ממקום מרכזי, מאחד את חלקי התהליך ועושה זאת תוך שיתוף פעולה בין כלל הגורמים המעורבים בו".

גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה של HP ישראל. צילום: קובי קנטור"האתגר הוא להביא לכך שעל אף שהגורמים השונים עובדים בכלים שונים, ולעיתים בסביבות פיתוח שונות, דוגמת ג'אווה (Java) ודוט.נט, יהיה ביניהם שילוב מיטבי", אמר טביב. "כלי חדש בשם ALI 2.6, שמצוי בגרסה החדשה שהשקנו, מאפשר לעשות זאת בצורה יעילה. כל מפתח ובודק יכול באמצעותו להישאר בסביבה שלו מחד ולתקשר עם הגורמים האחרים בתהליך הפיתוח מאידך".

"המטרה: פיתוח יעיל ואפקטיבי של יישומים"
גיא ריצ'קר
, מנהל אגף התוכנה של HP ישראל, פתח את האירוע ואמר ש-"יש ל-HP היסטוריה ארוכה בעולם הבדיקות, עוד מימי מרקורי (Mercury) הישראלית, שנרכשה על ידי HP במחצית העשור הקודם. המטרה של פלטפורמת הכלים שלנו היא להביא לפיתוח יעיל, גמיש ואפקטיבי של יישומים, עם דגש על מהירות שלא על חשבון האיכות. מטרה נוספת היא להרחיב את השיח בין כל מי שמהווה חלק מתהלך הפיתוח של היישום".

"אנחנו מספקים לארגוני פיתוח כלים לפעול באופן אג'ילי יחד עם תמיכה במפתחים והבודקים, לצד נראות רבה יותר של כלל התהליכים", אמר ריצ'קר. הוא סיים בציינו, כי "הפלטפורמה החדשה שהשקנו בגרסה 11.5 מספקת מענה לאחת המגמות בתוך הפיתוח – סגירות בין הצוותים. כעת הפיתוח התרחב מעט והוא נוגע באזורים של הביזנס. המטרה שלנו היא לא למכור כלים, כי אם לספק ללקוחות פלטפורמה כוללת שמביאה בחשבון את הצרכים הרחבים יותר של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים