יזם ההיי-טק ג'ף פולבר: "אם לא מקשיבים למה שנכתב ברשתות החברתיות נשארים רק עם רעש"

"ארגון שיוריד את רמת הרעש יזכה ביתרון", אמר פולבר בכנס של בנק הפועלים ● פולבר אמר שהוא לא אוהב את מה שכינה "כלכלת ה-Like", אולם טען ש-"כמו הקומוניזם והקפיטליזם, אנחנו נמצאים כיום במהפכת הטוויטריזם והפייסבוקיזם"

"יש דמיון בין התנהלות הרשתות החברתיות לרדיו חובבים. ברשתות החברתיות יש המון רעש. צריך להקשיב לציבור ולהוריד את רמת הרעש, ואז ניתן יהיה ליצור יתרון לארגון", כך אמר יזם ההיי-טק ג'ף פולבר, הידוע יותר מהפעילות שלו בתחום ה-VOIP.

פולבר דיבר בפני אנשים בתעשיית ה-IT הפיננסי וראשי בנק הפועלים בכנס שבו הכריז הבנק על יוזמה להשקעה בחברות סטארט-אפ בתחום ה-IT הפיננסי והטמעת מוצריהן במערך ה-IT של הבנק.

לדבריו, "בתקופה שלפני האינטרנט, רדיו החובבים היה כמו רשת חברתית. הייתי מדבר עם אנשים 40-60 שעות בשבוע ומחליף מידע. הכרתי אנשים שאחרת לא הייתי נפגש איתם. אלה היו זמנים שונים, אבל בעוד שבילדות, הדברים שלמדתי הצילו את חיי, בהמשך, הלהט שלי לדבר באינטרנט גרם לפיטוריי".

"רשת חברתית היא תרבות, בפרט תרבות של צעירים, שלא מכירים עולם אחר", אמר. "הם לא מתייחסים לפרטיות. זה מדאיג אותי, משום שיש חופש ליצור וחופש להגן, ויש איזון. איך אנחנו מגנים על הטכנולוגיה? זה עניין למפתחים עתידיים".

"למעשה", הוסיף, "המדיה החברתית היא לא תוצר של האינטרנט, אלא קיימת מאז שיש בני אדם. עוד בימי האדם הקדמון אנשים חיפשו חברה, למשל באמצעות ציורי המערות וההירוגליפים במסופוטמיה ובמצרים, וגם בהיסטוריה של העם היהודי יש הרבה אירועים חברתיים גדולים. אישית, גדלתי בניו-יורק ולמדתי להיות חברתי מגיל צעיר. הקשרים החברתיים מביאים לך כספים".

הפיטורים שהצילו את חייו של פולבר
פולבר סיפר למשתתפים על הקריירה שלו בתחום הפיננסי ועל התמחותו בשימוש בפיזיקה ומתמטיקה לצורך ניתוח שוויין של חברות להשקעה. פולבר פוטר לאחר שגילה עניין בתחום ה-VOIP, מה שהתנגש עם האינטרסים של חברת ההשקעות בה עבד. בדיעבד, אמר, הסתברו פיטוריו כמשהו טוב, כי "המטה של אותה חברה היה במגדלי התאומים שקרסו, ועימם 700 מעובדי החברה. הכרתי 400 מתוכם אישית".

"חיפשנו בחברת ההשקעות מידע שירמוז לנו בטווח הארוך האם השוק ימשיך לעלות או שירד, האם אפשר לגדר את ההשקעה. אם כולם מדברים ביחד ואף אחד לא מקשיב, אין מי שיעבד את המידע ולכן – מקבלים רק רעש. זה מה שקורה כיום ברשתות החברתיות", ציין פולבר.

"כדי להצליח ולהבין לאן השוק הולך, צריך לדעת להקשיב, שזה מצב לא טבעי", הוסיף. "כדי להצליח בשוק יש צורך באינטואיציה, והרשתות החברתיות מסייעות בהבנה של הכיוונים הללו". לדבריו, "הרשת החברתית מספקת לך דרך לתת לעצמך סיכוי לראות מה קורה מסביבנו, לא רק בשווקי ההון".

מהפכת הטוויטריזם והפייסבוקיזם
בהמשך הביע פולבר את דעתו על אלמנטים נוספים ברשתות חברתיות, בהם האחידות שלדבריו קיימת בהן. "אני אמנם לא אוהד גדול של כלכלת ה-Like, אבל בפייסבוק (Facebook) אתה יודע מי הם חבריך, אתה ראש העיר של הקהילה שלהם. בטוויטר (Twitter) אתה כמו ברחוב. אין לך פרטיות – כולם יכולים לשמוע אותך ולחזור על דבריך באופן אקראי. יש אפקט עצום של הגברה".

"כמו הקומוניזם והקפיטליזם, אנחנו נמצאים כיום במהפכת הטוויטריזם והפייסבוקיזם", הוסיף. "הכול עניין של קישור בין צרכים ויכולת לגרום לשינוי שלא ידוע עד כה".

הוא סיים באמרו, כי "כל מותג צריך להחזיק אדם שיקשיב ויגיב נכון למהלכים שקורים בשוק הדינמי של ימינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים