מומחי סייבר אמריקנים מזהירים מפני קיום בחירות ממוחשבות לנשיאות

הממשל מעוניין לקיים חלק מתהליכי הבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, שיתקיימו בנובמבר, בצורה ממוחשבת, כדי להקל את זכות ההצבעה על חיילים ואזרחים אמריקניים שנמצאים מחוץ למדינה ● מומחים רבים סבורים שלא כדאי לעשות זאת עקב איומי האבטחה הרבים שקיימים כיום, יותר מתמיד ● מומחים אחרים תומכים בכך וגורסים ש-"עוד לא נולדה מערכת ממוחשבת-אינטרנטית שתוכל לספק 100% הגנה"

צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מומחי סייבר אמריקנים פרסמו באחרונה אזהרות חמורות מפני קיום בחירות ממוחשבות לנשיאות ארצות הברית. זאת, בעקבות דיווחים שפורסמו באחרונה לפיהם הממשל האמריקני בודק אפשרויות למיחשוב תהליכים מסוימים בבחירות הקרובות לנשיאות, שיתקיימו בנובמבר הקרוב, בעיקר עבור אזרחים וחיילים שיימצאו ביום הבחירות מחוץ לגבולות ארצות הברית.

מומחי ביטחון וסייבר בממשל האמריקני מעולם לא התלהבו מקיום בחירות באינטרנט, אולם בעקבות אירועי אבטחה שקרו באחרונה הם החריפו את אזהרותיהם. השיא נרשם בסוף השבוע, כאשר ברוס מק'קונל, מומחה מטעם המשרד לביטחון פנים של ארצות הברית, אמר בשיחה עם קבוצת עבודה שבוחנת את הנושא, כי יישום בחירות באינטרנט בתקופה זו הוא "מהלך מוקדם ומסוכן מדי". לדבריו, "מערכות ממוחשבות שפועלות בעולם חשופות לפגיעות והתקפות, מהרגע שבו מפעילים את התהליך".

מק'קונל הגדיר את רמת האבטחה של מערכות בחירות ממוחשבות "לא בוגרת וללא כל תשתית אבטחה מינימלית". הוא ציטט מדענים ממספר חברות מחשבים מובילות שהודו, כי נכון לעכשיו, אין שום דרך להגן בצורה הרמטית על מערכות בחירות ממוחשבות.

הדיון בנושא הבחירות הממוחשבות בארצות הברית עלה לכותרות מאחר שיותר ויותר מדינות מאפשרות לאזרחים וחיילים שנמצאים ביום הבחירות מחוץ למדינה להצביע באמצעות הרשת. אותם מצביעים עושים זאת באמצעות פקס ממוחשב או בדואר האלקטרוני.

המועמדים לוחצים מצידם לקידום ביצוע תהליכי בחירות ברשת, כדי להעלות את אחוזי ההצבעה. הממשל מעוניין גם הוא בכך, כדי להקל את תהליך הבחירות עבור החיילים והאזרחים האמריקנים שנמצאים מחוץ לארצות הברית. שאלת הסיכון שבבחירות ממוחשבות עלתה לדיון בבית הנבחרים האמריקני והדילמה היא מה מכריע – נוחות האזרח או האבטחה.

לעומת המומחים שגורסים שאין לבצע בחירות ממוחשבות מאחר שאיומי האבטחה ממשיים כיום יותר מתמיד, מומחים אחרים סבורים שכל פעילות באמצעות האינטרנט טומנת בחובה סכנה. לדבריהם, התקלות שיכולות להיגרם במקרה זה אינן קשורות בחיי אדם, כי אם במימוש זכות ההצבעה. "עוד לא נולדה מערכת ממוחשבת-אינטרנטית שתוכל לספק 100% הגנה", אמר אחד מהם. "גם השיטה שקיימת כיום, של בחירות באמצעות שלשול פתקים לקלפיות, לא בטוחה לחלוטין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים