ב-FTC קוראים לקדם חוקים לשמירה על הפרטיות

ברשות הסחר הפדראלית של ארצות הברית דורשים חוקים שיסדירו את השמירה על הפרטיות ואת הפעילות של סוחרי נתונים ● הרשות אף ממשיכה לקדם את התוכנית שתאפשר לצרכנים להורות על הסרת המעקב.

ה-FBI מחלק מיליונים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

רשות הסחר הפדראלית (FTC) של ארצות הברית פרסמה אתמול (ב') דו"ח בנוגע לפרטיות הנתונים, שהכנתו נמשכה שנתיים, וקראו לחברי הקונגרס להעביר חוקים שיסדירו את השמירה עליה. לחברות מהמגזר הפרטי קוראים ב-FTC להשקיע מאמצים רבים יותר בשמירה על סודיות הנתונים של הצרכנים ולהעמיד לרשותם אמצעים לבקרה על השימוש שייעשה בנתונים.

בדו"ח, שמונה 73 עמודים ונושא את הכותרת Protecting Consumer Privacy in an Era of Rapid Change: Recommendations for Businesses and Policymakers (שמירה על פרטיות הצרכנים בעידן של שינויים מהירים: המלצות לחברות עסקיות וקובעי מדיניות), אפשר למצוא שורה של שיטות עבודה מומלצות, קריאה לחברי קונגרס לפעול בעניין וניסיון לקדם תוכנית שתאפשר לצרכנים להורות על הסרת המעקב אחריהם (Do not track). מעקב זה מתבצע באמצעות קבצי Cookie שנשתלים על ידי מודעות ומאפשרים למפרסמים לבחון את התנהגות הצרכנים.

בשיחת ועידה עם עיתונאים שנערכה עם פרסום הדו"ח אמר יושב ראש ה-FTC, ג'ון לייבוביץ', כי ברשות לא מתכוונים להמליץ על חוקים מסוימים אלא רק "לסמן את הכיוון הכללי". לדבריו, על החוקים להסדיר לא רק את השמירה על סודיות הנתונים אלא גם את הפעילות של סוחרי נתונים, כלומר – חברות שאוספות את נתוני הצרכנים ומציעות אותם למכירה.

לייבוביץ' הדגיש, כי בין השאר, מבקשים ב-FTC שהחוקים החדשים יעניקו לצרכנים גישה לנתונים שנאספו אודותיהם ושיובטח, כי המידע שהם יקבלו יהיה "משמעותי". במקביל מתכוונים ברשות לערוך בהמשך השנה סדנה שתעסוק ב-"שקיפות הנתונים" ומבקשים שיוקם אתר אינטרנט מרכזי לעוסקים בסחר בנתונים, שבו יוכלו הצרכנים לקבל מידע על שיטות הפעולה הנהוגות בענף.

בפברואר האחרון פרסם ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, "מגילת זכויות" שעסקה בשמירה על פרטיות הצרכנים, וגם אז הושמעה קריאה לחוקים שיסדירו את הנושא. בדו"ח של FTC חולקים שבחים למאמצים שנעשו עד כה לקידום התוכנית, שתאפשר לצרכנים להורות על הסרת המעקב אחריהם, ולייבוביץ' מבטיח להוסיף ולקדם את התוכנית "עד שכל הצרכנים יוכלו להורות שהמעקב אחריהם יוסר. המחשב שייך לצרכן ואסור להניח לאף אחד לעשות בו כרצונו, ללא הסכמת הצרכן". לייבוביץ' צופה שהטכנולוגיה הרלוונטית תהיה זמינה עד סוף השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים