עדה מרקמן, BDA-Projects: "המפתחים נדרשים לרדת בקביעות לשטח כדי למנוע בזבוז"

"יש לצמצם כל פעולה או השקעה שאין בצידה ערך ללקוח, בין היתר על ידי יצירת קשר קבוע עימו - בשטח", אמרה מרקמן, מנכ"לית BDA-Projects ● היא תיארה את תפיסת ה-Lean, שלפיה "נדרש למפות את שרשרת הערך של תהליך העבודה בתוך ה-IT ושלו מול הארגון" ● היא ציטטה מחקרים המגבים את תפיסת ה-Lean שקובעים ש-25%-45% מהפיתוחים שנעשים במהלך פרויקט לא היו צריכים להיות שם מלכתחילה

"כל פעולה או השקעה שאין בצידה ערך ללקוח נחשבת כבזבוז ויש לצמצם אותה, אלא אם כן אין ברירה, למשל בעת הלימה לרגולציה. במהלך פיתוח או פרויקט, אחת הדרכים לצמצום הבזבוז היא על ידי ירידה לשטח, משמע – יצירת קשר קבוע עם הלקוח", כך אמרה עדה מרקמן, מנכ"לית BDA-Projects.

מרקמן דיברה בכנס SME2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במלון דניאל בהרצליה והנחתה אותו שרון ישראל, מנכ"לית Xtra Mile.

בדבריה תיארה מרקמן מספר תפיסות בעולם הפרויקטים והפיתוח, בהן תפיסת ה-Lean. לדבריה, "העיקרון המנחה של תפיסה זו הוא הערך ללקוח. נדרש למפות את שרשרת הערך של תהליך העבודה בתוך ה-IT ושלו מול הארגון. לכל תהליך ממפים את שרשרת הערך ובודקים בכל תחנה האם יש בה בזבוז".

היא ציטטה מחקרים המגבים את תפיסת ה-Lean, לפיהם 25%-45% מהפיתוחים שנעשים במהלך פרויקט לא היו צריכים להיות שם מלכתחילה. "אין טעם לעשות בצורה יעילה מה שמלכתחילה לא היה צריך לעשות כלל", אמרה מרקמן. "ההזדמנות העיקרית להתייעלות בפיתוח קוד היא לא לכתוב אותו".

בזבוז נוסף, אמרה, נובע מריבוי האנשים המעורבים בתהליך מסוים. "אם יש עובד אחד שמחליט מה לעשות, השני קובע איך לעשות, השלישי עושה והרביעי עורך בקרה ונותן משוב – נוצר בזבוז משאבים, זמן וכוח אדם", ציינה מרקמן. "עדיף שעובד אחד יעשה את הכול וכך תיחסך פעולת ההעברות של המידע".

מרקמן הסבירה, כי "על פי תפיסת ה-Lean, אנחנו, אנשי ה-IT, קמים מהכיסא ובוחנים מה הלקוח רוצה. התפיסה גורסת שיש צורך בירידה לשטח באופן קבוע ובקיום ערוצי דיבור רחבים וקבועים עם הלקוחות. יש להבין את הצורך של הלקוח, לא רק את הדרישות הטכניות".

גורמי בזבוז נוספים אותם ציינה מרקמן הם: תיקון באגים; "חוב טכני" – משמע, כל דבר שיגרום לכך שיהיה קשה יותר לשנות את הקוד או את היישום בהמשך; עיכובים; בנייה לא נכונה; והעדר תכנון.

דוד אדי, מנכ"ל Mobility In Cloud. צילום: קובי קנטורהיא סיכמה בציינה, כי "נדרש לאזן בין התכנון לטווח הקצר לזה לטווח הארוך. יש לממש מתודולוגיות 'רזות' ומהירות שיכולות לייעל את העבודה ולעשות אותה באופן נכון ואף רווחי".

"השילוב בין ניידות ומיחשוב ענן – הכרחי"
דוד אדי
, מנכ"ל Mobility In Cloud, ציין ש-"השילוב בין ניידות ומיחשוב ענן הכרחי לכל ארגון. במקרה של ארגון קטן או בינוני הוא אף המפתח להצלחה בעולם העסקי, כי הוא מספק לארגונים כאלה את הכוח להתמודד שווה בשווה מול חברות גדולות".

אדי הציג פתרון ניהול בענן של פייברלינק (Fiberlink) בשם MaaS360, שהחברה שבראשותו מייצגת אותו בישראל. לדבריו, "הפתרון מספק יכולת ניהול של כלל הרכיבים הניידים בארגון, לרבות אלה שעובדים מביאים מהבית – מחשבים ניידים, מחשבי לוח וטלפונים חכמים. זאת, ללא כל תלות במערכת ההפעלה הקיימת על המכשיר וללא תלות בסוג המכשיר".

"מדובר בפתרון המבוסס על מיחשוב ענן והוא קל להטמעה ולתחזוקה", הוסיף. "כמו כן, הפתרון תומך במערכות ההפעלה של כל הטלפונים החכמים, הטאבלטים והמחשבים הניידים, שלאור החידושים התכופים לעיתים שוכחים שהם גם מכשירים ניידים. הוא עונה על הצורך בניהול מערך הרכיבים הנייד לטובת הפחתת הוצאות ה-IT, מימוש גדול יותר של המשכיות עסקית, הלימה לרגולציות ואבטחת מידע, הגדלת התפוקה הארגונית ועליית שביעות רצון העובדים והלקוחות".

הוא סיים בציינו, כי "MaaS360 עונה על צרכי אבטחת מידע בתקנים המחמירים ביותר, לרבות FISMA – תקן אבטחת מידע פדרלי מחמיר בארצות הברית. מדובר במוצר שמתאים לכל ארגון שיש בו בין שלושה ל-100 אלף רכיבים ניידים. הוא זכה בפרס הראשון בכנס MWC שנערך באחרונה בברצלונה על היותו פתרון מוביל לארגונים בתחום המובייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים