דו"ח: שלוש תוכנות האנטי וירוס המובילות בעולם – בעלות גרסה חינמית

אבסט, אבירה ו-AVG עוקפות ברחבי העולם ענקיות כמו מיקרוסופט, סימנטק וטרנד מיקרו מאחר שהן מציעות גרסאות חינמיות ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים – מגלה מחקר של אופסווט ● עם זאת, בצפון אמריקה, החברות ה-"מסורתיות" עדיין אוחזות בבכורה

העובדה שיש לתוכנת האנטי-וירוס של חברה מסוימת גרסה חינמית ללקוחות פרטיים משפיעה לטובה על הפופולריות שלה – כך עולה מדו"ח חדש שהנפיקה אופסווט (OPSWAT). החברה האמריקנית עוסקת, בין השאר, בהלבנת מחשבים, משמע: נטרולם מנוזקות לפני שהם מוכנסים למערכי מיחשוב ארגוניים. אופסווט מיוצגת בארץ על ידי חברת עיצוב עיסקי.

הדו"ח בחן את נתח השוק של כל אחת מיצרניות האנטי-וירוס בעולם בין מרץ 2011 לפברואר השנה, על ידי בדיקה של 353 אלף תחנות קצה ומחשבים ניידים, ומצא שלשלושת המקומות הראשונים הגיעו חברות בעלות אנטי וירוס חינמי. במקום הראשון בדירוג נמצאת אבסט (Avast!Software), עם נתח שוק עולמי של 16.26% – ירידה לעומת 17.27% ב-2010, במקום השני מדורגת אבירה (Avira GMBH), עם נתח שוק של 11.65% ושלישית נמצאת AVG, האוחזת בנתח של 10.96%.

למקום הרביעי הגיעה מיקרוסופט (Microsoft), שמוצר האנטי וירוס שלה מצוי בקרב 10.08% מהמחשבים בעולם. הנתח של הענקית מרדמונד עלה השנה בצורה הבולטת ביותר לעומת 2010, אז הוא עמד על 7.27%. למקום החמישי הגיעה ESET, עם נתח של 10.06%.

סימנטק (Symantec) מדורגת, במפתיע, רק במקום השישי, עם נתח שוק של 9.97% בעולם האנטי-וירוס. קספרסקי (Kaspersky lab) הגיעה למקום השביעי עם 7.75%. שמינית מדורגת מק'אפי (McAfee), שנמצאת בבעלותה של אינטל (Intel), ולה נתח שוק של 4.74%. תשיעית מדורגת פנדה (Panda), האוחזת ב-3.77% משוק תוכנות האנטי-וירוס. סוגרת את העשירייה הראשונה טרנד מיקרו (Trend Micro), עם 2.22% בלבד מהשוק.

חמש ספקיות האנטי-וירוס המדורגות ראשונות אוחזות יחדיו ב-59.01% מהשוק העולמי ואילו עשר הראשונות ב-87.46%. מדובר בעלייה של 1% לעומת 2010. ככלל, חוקרי אופסווט זיהו 367 מוצרי אנטי-וירוס שונים בעולם, פרי ייצור של 87 ספקיות.

הבדלים בין צפון אמריקה לשאר העולם
מחלוקה של התוצאות לפי אזורים עולה, כי קיים שוני מהותי בין הנתונים שנרשמו בצפון אמריקה (ארצות הברית וקנדה) לעומת כלל העולם. כך, במקום הראשון בצפון אמריקה מדורגת סימנטק עם נתח שוק של 16.09%, שנייה מיקרוסופט עם 14.92%, שלישית AVG עם 13.22%, רביעית אבסט עם 11.96% ולמקום החמישי באזור זה הגיעה ESET עם 7.06%. חוקרי אופסווט זיהו בצפון אמריקה 257 מוצרי אנטי-וירוס שונים, פרי ייצור של 81 ספקיות.

בניתוח הממצאים מציינים אנשי אופסווט, כי זו אינה חברת מחקר וכי הניתוח שלה התבסס על בחינה דקדקנית של מאות אלפי המחשבים בעולם. עוד הם מציינים, כי שלוש ספקיות האנטי-וירוס הראשונות בדירוג העולמי מצויות שם באופן מובהק בשל העובדה שלצד המכירות שלהן של מוצרי אנטי-וירוס בתשלום ברישוי מסורתי לארגונים בגדלים שונים, הרי שיש להן גרסה חינמית לצרכנים מהמגזר הפרטי ולעסקים קטנים מאוד, SOHO (ר"ת עסקים קטנים, עסקים ביתיים).

גורם הבקיא בפרטי המחקר הסביר לאנשים ומחשבים, כי הנתון המפתיע, לפיו סימנטק ומק'אפי אינן מדורגות ראשונות ברשימה, נובע מהעובדה שמוצרי ענקיות האבטחה נטועים חזק במגזר הארגוני ו-"על הדרך", חלק מהארגונים בוחרים גם לרכוש גם את תוכנות האנטי-וירוס שלהן. עם זאת, הדבר אינו נכון בחלק מהארצות ובחלק ממגזרי התעשייה, אז מנמ"רים ומנהלי אבטחה בוחרים ללכת על מוצר אנטי-וירוס שאינו שלהן.

לא נמסרה תגובת סימנטק לממצאים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    אני כמנמ"ר מעדיף ותמיד העדפתי את TREND MICRO , בבית תמיד התקנתי את הAVAST. שילוב של פורטנט וטרנד מיקרו נותנים הגנה מושלמת לטעמי .

  2. אבי תמרי

    ממש לא מפתיע, החברות הקטנות זריזות יותר באיתור סיכונים חדשים ותיקונם, הגדולות טובות בשיווק, תחליטו ללבד במה להשתמש.

אירועים קרובים