ארצות הברית הגישה בקשה רשמית להסגרת המייסד של אתר MegaUpload

כצפוי, הגישה התביעה האמריקנית בקשה רשמית להסגרתו של קים דוטקום, שמואשם בפיראטיות ובסחיטה ● יחד עמו ביקשה ארצות הברית את הסגרתם של שלושה שותפים שלו ● בינתיים נמצא דוטקום במעצר בית ומומחים משפטיים העריכו, כי המאבק על כך יהיה ארוך וממושך

במהלך שהיה צפוי, הגישה ארצות הברית לניו-זילנד בקשה רשמית להסגרתם של קים דוטקום, מייסד אתר MegaUpload, ושלושה שותפים שלו. הארבעה מואשמים על ידי האמריקנים בעבירות פליליות של הפרת זכויות יוצרים.

בידיעה שפורסמה בעיתון ניו-זילנד הראלד דווח, כי בקשת ההסגרה הוגשה אתמול (א') לרשויות במדינה על ידי פרקליטים שמייצגים את ממשלת ארצות הברית.

בחודש שעבר הורה בית המשפט בניו-זילנד לשחרר את דוטקום למעצר בית. במקביל אסר עליו בית המשפט להשתמש באינטרנט. דוטקום לא הורשה להתגורר במהלך מעצר הבית באחוזה היקרה ששכר, אלא בבית קטן סמוך אליה. הוא חויב לענוד צמיד מעקב אלקטרוני ונאסר עליו להתרחק מהבית. כן אסר השופט על נחיתה או המראה של מסוקים – אמצעי התחבורה האהוב על דוטקום – בשטח הסמוך לביתו.

מומחים משפטיים העריכו בחודש שעבר, כי המאבק על ההסגרה של הדמות הבולטת ביותר שמאחורי אתר Megaupload מניו-זילנד לארצות הברית עתיד להיות מורכב וממושך. האתר של דוטקום, אזרח גרמניה ששמו המקורי הוא קים שמיץ, הניב, על פי הרשויות בארצות הברית, הכנסות של 175 מיליון דולרים מאז שהוקם ב-2005. אלה הושגו באמצעות העתקה והפצה של קבצי מוזיקה, סרטים ותכנים נוספים שמוגנים בזכויות יוצרים, ללא אישור. פרקליטיו של דוטקום טוענים, כי האתר הציע אך ורק נפח אחסון והודיעו שיתנגדו לבקשת ההסגרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים