מחקר: גידול של 13% במספר קורבנות גניבת זהויות ב-2011

על פי מחקר שנערך באחרונה, יותר מ-11.6 מיליון אמריקנים היו בשנה שעברה קורבנות לגניבת זהויות ● החוקרים מצאו, כי בעלי טלפונים חכמים ומשתמשי מדיה חברתית הם בעלי סיכוי גבוה יותר שזהותם תיגנב ● יתרה מזאת, צרכני הרשתות החברתיות הם בעלי השכיחות הגבוהה יותר להונאות לעומת שאר האוכלוסיה

יותר מ-11.6 מיליון מבוגרים היו קורבנות לגניבת זהויות בארצות הברית ב-2011 – נתון המשקף גידול של 13% לעומת 2010.

על פי המחקר, שנערך על ידי Javelin Strategy, בעלי טלפונים חכמים אינם מגנים על המכשירים שלהם – דבר החושף אותם להונאות. כך, 62% מהמשיבים לסקר ענו שהם לא משתמשים בסיסמה או בקוד Pin לנעול את המכשירים שלהם. 32% מהם הודו שהם שומרים את פרטי הגישה הסודיים שלהם למידע במכשירים עצמם.

עוד עולה מהמחקר, כי בעלי טלפונים חכמים ומשתמשי מדיה חברתית הם בעלי סיכוי גבוה יותר שזהותם תיגנב. יתרה מזאת, צרכני הרשתות החברתיות, דוגמת לינקדאין (LinkedIn), גוגל פלוס (+Google), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), הם בעלי השכיחות הגבוהה יותר להונאות לעומת שאר האוכלוסיה. בנוסף, כ-7% מבעלי הטלפונים החכמים היו קורבנות לגניבת זהויות ב-2011 לעומת 4.9% בכלל הציבור.

משתמשי לינקדאין היו בעלי פוטנציאל לגניבת זהות כפול לעומת שאר האוכלוסייה, ומי שהשתמש בקביעות בשירותים מבוססי מיקום היה בעל פוטנציאל יותר מכפול להיות קורבן שכזה. מסיבה בלתי ברורה, חברי הרשת החברתית מיי-ספייס (MySpace) נפלו קורבן לגניבת זהויות בשיעור פחות מכלל האוכלוסייה.

מהמחקר עולה, כי גנבים ניצלו את העובדה שגולשים חשפו על עצמם כמויות משמעותיות של מידע אישי, שמשמש לעתים קרובות כדי לאמת זהות של אותם גולשים. כך, למשל, 68% מהמשיבים שיתפו עם חבריהם את תאריך יום ההולדת שלהם ו-45% – את שנת הלידה שלהם. שם בית הספר התיכון בו הם למדו ושם חיית המחמד שלהם היו שאלות אבטחת מידע הנפוצות על מנת לקבל שירותים מקוונים. 63% מהמשיבים ציינו את שם בית ספרם בפרופיל הציבורי שלהם ו-12% פרסמו את שמות חיות המחמד שלהם. עורכי המחקר ציינו, כי "פרסום נתונים אלה מאפשר לגונבי הזהויות לגנוב את הזהות של המשתמשים ביתר קלות".

החוקרים מצאו, כי קורבנות של גניבות נתונים היו בעלי סיכון גבוה של פי 9.5 להיות קורבנות לגניבת זהויות. כ-15% מהמשיבים – 36 מיליון אמריקנים – קיבלו במהלך 2011 הודעה מגוף ממשלתי או עסקי שלפיה הנתונים שלהם נחשפו בצורה בלתי הולמת או בלתי חוקית. החשיפה נבעה, בדרך כלל, מהצלבה בין נתוני כרטיסי האשראי שלהם להבין מספרי הביטוח הלאומי שלהם.

למרות העלייה בניסיונות לגניבת זהויות בהונאה, נתון מעניין שעולה מהמחקר הוא שכמות הכסף שנגנב מהקורבנות לא השתנה לעומת 2010. הסיבה לכך היא שהצרכנים, ספקי שירותים פיננסיים, רשויות אכיפת החוק וגופים ממשלתיים הצליחו לעצור את תהליך ההונאה מוקדם יותר – דבר שהקשה על גנבי הזהויות לפתוח חשבונות מזויפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים