איראן חסמה את הגישה לשורה של אתרי אינטרנט

השלטונות בטהרן חסמו את הגישה לשירותי דואר אלקטרוני דוגמת ג'י-מייל, הוטמייל ויאהו! ולרשתות חברתיות שונות, בהן פייסבוק ● זאת, מתוך חשש שגורמי אופוזיציה ינצלו את הרשת על מנת לארגן הפגנות ביום ציון השנה למהפכה האיסלאמית

הרשויות באיראן חסמו את הגישה לשורה של אתרי אינטרנט, ובכלל זה לשירותים של דואר אלקטרוני דוגמת ג'י-מייל (Gmail), הוטמייל (Hotmail) ויאהו! (!Yahoo) ולרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook).

השלטונות בטהרן לא פרסמו הודעה רשמית על החסימה, אך על פי ההערכות, היא נעשתה לקראת היום שבו מציינים במדינה את המהפכה האיסלאמית ועקב חשש שגורמים שמתנגדים למשטר יארגנו באמצעות האינטרנט הפגנות ביום זה.

עם זאת, מדיווחים שהגיעו מאיראן עולה, כי היו כאלה שהצליחו לגשת לשירותים שנחסמו באמצעות שרתים אנונימיים ותקשורת VPN.

בחודש שעבר אמר שר המידע של איראן לסוכנות הידיעות של הרפובליקה האסלאמית, כי ייתכן שבקרוב תחל לפעול באיראן רשת אינטרנט ארצית שתהיה מוגנת על ידי מערכות פיירוול (Firewall). גורמים בקרב המתנגדים למשטר הביעו חשש שהדבר יקשה עליהם עוד יותר לפעול באינטרנט. כיום לא ניתן לערוך חסימה רחבת היקף של שירותי אינטרנט ידועים למשך יותר ממספר ימים, אחרת הדבר יקשה על גורמי חוץ לפעול באיראן, ומשום כך הרשויות נאלצות לפתוח את השירותים לכלל הציבור בתום מספר ימים. רשת אינטרנט ארצית שתהיה מוגנת על ידי מערכות פיירוול תאפשר לרשויות באיראן לחסום את הגישה לשירותים אלה לכלל הציבור ולהעניק גישה רק לגורמים שיקבלו היתר מיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים