יוסי שובל, סימנטק: "על המנמ"ר להתרכז בשירותי הליבה העסקית של ארגונו – ולא בתשתיות ה-IT"

שובל, מנהל מכירות אזורי לשירותי ענן בסימנטק, התייחס לרכישת החברה את LiveOffice ואמר, כי הנרכשת "מספקת מגוון רחב של שירותי אחסון וגילוי אלקטרוני של מסמכים עבור נתונים ומידע בדוא"ל, מסרים מיידיים, מדיה חברתית ועוד" ● לדבריו, הרכישה "תרחיב את יכולות הפיקוח והשליטה על מידע איכותי בשירות ענן ותאפשר לנו להציע פתרונות ב-on-premise, מיחשוב ענן או שירות בן כלאיים, שמשלב בין התקנה מקומית לענן"

"מה שנדרש מהמנמ"רים כיום הוא להתרכז בשירותי הליבה העסקית של הארגונים שלהם – ולא בתשתיות ה-IT", כך אמר יוסי שובל, מנהל מכירות אזורי לשירותי ענן בסימנטק (Symantec).

שובל דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

לדברי שובל, "יש לסימנטק הרבה מאוד פתרונות לארגונים המביאים להתייעלות ולהורדת עלויות. הפתרונות שלנו נותנים ערך גבוה להשקעות של ארגונים בעולם האבטחה". בין השאר, אמר, "אנחנו מספקים פתרונות בתחומים שצפויים לתפוס תאוצה, כגון אבטחה של שירותים בענן".

"רק לפני ימים אחדים סימנטק רכשה את LiveOffice – חברה שפועלת בתחומי האחסון והארכוב מבוססי הענן", ציין שובל. "החברה מספקת מגוון רחב של שירותי אחסון וגילוי אלקטרוני של מסמכים (e-discovery) עבור נתונים ומידע המצויים בדואר אלקטרוני, מסרים מיידיים, מדיה חברתית, שיתוף קבצים ויישומים אחרים – הכול בראייה של הלימה לרגולציות". הוא הוסיף, כי "הרכישה תרחיב את יכולות הפיקוח והשליטה על מידע איכותי המוצע ללקוחותינו בשירות ענן ותאפשר לנו להציע פתרונות בכמה מודלים: on-premise, משמע – התקנת תוכנה באתר הארגון ותשלום במודל הרישוי הקלאסי, מיחשוב ענן או שירות בן כלאיים, שמשלב בין התקנה מקומית לענן".

מירי חיזקייב, מנהלת שירותי ענן ביבמ ישראלכך, סיכם שובל, "נספק ללקוחות פתרון מלא מבוסס מיחשוב ענן להגנה על המידע הארגוני הכולל אבטחת מידע, מונע דואר זבל, המשכיות עסקית, אחסון, הלימה לרגולציות, e-discovery – הכול מיצרן אחד. בנוסף, נגביר את היכולות של ארגונים בתחום ממשל המידע".

"הענן מתחיל לחלחל למחשבה של הארגונים"

מירי חיזקייב, מנהלת שירותי ענן ביבמ (IBM) ישראל, אמרה ש-"תחום הצריכה של שירותי מיחשוב במתכנות ענן מתחיל להיכנס למחשבה של הארגונים ולחלחל פנימה". אלא, ציינה, "לפני שנכנסים לתחום זה יש לבחון היכן נמצא הארגון בהיבטי המוכנות שלו – האם יש לו את כל המשאבים הדרושים לכך בהיבטי תשתיות, שירותים וכוח אדם".

לדברי חיזקייב, לענק הכחול יש מתודולוגיה סדורה ומוכנה לנושא, המטפלת בכניסה של ארגונים לענן במתכונת של תריסר שלבים. "בדרך זו, אנחנו מנטרלים לחלוטין את ההיבטים הטכנולוגיים", אמרה. "אנחנו מטפלים בנושא על היבטיו, מהבחינה המוקדמת ועד הכניסה הסופית והחלקה לענן".

היא ציינה, כי "מיחשוב ענן משמעותו שינוי בצריכת משאבי המיחשוב בארגון. מדובר בשינוי שעלול להביא להוצאות כספיות בלתי צפויות".

גיא רחמים, מנהל הנדסת מערכות בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטורחיזקייב סיימה באמרה, כי "אנחנו מרגישים בשינוי ביחס של ארגונים למיחשוב ענן. ענן זה משהו יותר גדול ממה שחשבו בהתחלה. יש לבנות תוכנית איך הולכים לשם וליישם את הכניסה אליו באופן מדורג, שקול ומדוד, תוך מענה לצרכי הארגון".

"מיחשוב ענן הוא כלי ולא מטרה"

גיא רחמים, מנהל הנדסת מערכות בנט-אפ (NetApp) ישראל, אמר בבדיחות: "אם הייתי מנמ"ר הייתי מבולבל מרוב התחזיות שנאמרו היום, שחלקן סותר זה את זה". לדבריו, "מיחשוב ענן הוא כלי ולא מטרה. עולם ה-IT התבגר ועבר משלב הדיבורים על הענן לשלב העשייה. יש לבחון כיצד הטמעה של מיחשוב ענן מייעלת את תהליכי ה-IT ומהדקת את הקשר בין היבטי המיחשוב להיבטים העסקיים בארגונים".

"הפתרונות שלנו תומכים במיחשוב ענן", ציין רחמים. "יותר ויותר מידע ויישומים עוברים למיחשוב ענן בצורות שונות. הדבר דורש ממנהלי התשתיות והאיחסון עוד יכולות ניהול, לדעת איזה מידע מאוחסן פנימית ואיזה בחוץ, והיכן. ללקוחות לא אכפת היכן המידע מאוחסן, הם רק רוצים אותו זמין ואמין". הוא הוסיף, כי "אנחנו מסייעים באספקת תשתית תומכת שכזו – בין אם לספקיות מיחשוב ענן או לארגוני ענק שהם לקוחות בענן. אנחנו מספקים פתרונות טובים ומגוונים יותר בצורה שבה הם יכולים להיות גמישים ומהירים יותר, בלי צורך לשנות תשתיות באופן דרסטי".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים