ארצות הברית: הוקפאו הצעות החוק השנויות במחלוקת ללוחמה בפיראטיות באינטרנט

המחאה של מיליוני הגולשים נגד הצעות החוק SOPA ו-PIPA הביאה את הסנאט ובית הנבחרים לדחות את ההצבעות עליהן למועד לא ידוע ● נראה שתרמה לכך העובדה שמדובר בשנת בחירות בארצות הברית

הצעות החוק שנועדו להילחם בפיראטיות ועוררו סערה בקרב מיליוני גולשים הוקפאו – כך הודיע בסוף השבוע יושב ראש הוועדה לחוק ומשפט של בית הנבחרים האמריקני. יושב הראש, חבר בית הנבחרים למר סמית (רפובליקני מטקסס), אמר ש-"הוועדה דוחה את הבחינה של הצעת החוק עד שתושג הסכמה רחבה יותר על פיתרון מתאים". הוא התייחס בדבריו להצעת החוק המכונה SOPA (ר"ת Stop Online Piracy Act)

סמית הוסיף, כי הוא מתייחס לביקורת על הצעת החוק "במלוא הרצינות", וכי "אין ספק שחייבים לחשוב מחדש כיצד להתמודד עם הגנבים ממדינות זרות שגוזלים מוצרים אמריקניים ומוכרים אותם".

במקביל הודיעו בסנאט האמריקני, כי ההצבעה על הצעת החוק PIPA  (ר"ת Protect Intellectual Property Act ), שאמורה הייתה להתקיים מחרתיים (ג'), נדחתה. מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד (דמוקרט מנבאדה), ציין שהביקורת על הצעת החוק לא הותירה בידיו ברירה, אך הוסיף שהוא מקווה להגיע להסכמה עם המתנגדים להצעה בשבועות הקרובים.

ואכן, דומה שהמחאה הרחבה שפשטה באינטרנט לא הותירה ספקות באשר להתנגדות הרחבה בציבור להצעות החוק. מיליונים רבים של גולשים חתמו על עצומה בגוגל (Google) שבה נכתב, כי "מיליוני אמריקנים מתנגדים להצעות החוק SOPA ו-PIPA, משום שהן עלולות להוביל לצנזורה על האינטרנט ולהאט את קצב הצמיחה של הכלכלה האמריקנית". הגולשים נקראו לחתום על העצומה כדי לקרוא לחברי הקונגרס "להתנגד להצעת החוק לפני שיהיה מאוחר מדי".

כמו כן, אתר ויקיפדיה (Wikipedia) באנגלית הואפל בשבוע שעבר למשך 24 שעות והמבקרים בו נקראו לפנות לנציגים שלהם בבית המחוקקים ולבקש מהם להצביע נגד הצעת החוק. ג'ימי וויילס, מייסד האנציקלופדיה החופשית, אמר ש-"הטיוטה של הצעת החוק גובשה בצורה מגושמת והיא מסכנת את הפתיחות של רשת האינטרנט". גורמים ידועים נוספים שהצטרפו למחאה הם AOL, פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), אמזון (Amazon) ומוזילה (Mozilla).

בעקבות המחאה, שורה של חברי קונגרס שתמכו בהצעות החוק הודיעו, כי הם חוזרים בהם מהתמיכה. נראה שהעובדה שמדובר בשנת בחירות בארצות הברית רק תרמה להצלחתה של המחאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים