האקרים פרצו למאות מיילים – בהם של גורדון בראון, לשעבר ראש ממשלת בריטניה

המשטרה הבריטית גילתה, במסגרת חקירת האזנות הסתר של הצהובונים של ניוז קורפ, כי חוקרים פרטיים שהועסקו על ידי התאגיד פרצו לחשבונות בעת שבראון היה שר האוצר ● צוות במטה הסקוטלנד יארד בוחן את האפשרות שיש קשר בין הפריצות הללו לכותרות ראשיות שפורסמו בניוז אוף דה וורלד - עיתון שנסגר בעקבות הפרשה

המשטרה הבריטית מצאה עדויות לכך שחוקרים פרטיים שעבדו בשירות מערכות עיתונים פרצו למאות חשבונות מייל, בהם לתיבה של גורדון בראון, לשעבר ראש ממשלת הממלכה. הפריצה אירעה בעת שגורדון שימש כשר האוצר – כך דיווח אתמול (ב') האינדיפנדנט (Independent) הבריטי. חשבון דואר נוסף שנפרץ היה של דרק דראפר, יועץ למפלגת הלייבור ולוביסט.

הפריצה התגלתה במסגרת חקירה שמנהלת המשטרה הבריטית בפרשת האזנות הסתר הבלתי חוקיות בהן היו מעורבים עיתונים בבעלות ניוז קורפ (News Corporation), תאגיד העיתונות של איל ההון האוסטרלי רופרט מרדוק, ובתוכם הטבלואיד שנסגר, ניוז אוף דה וורלד (News of the World). הבלשים הצליחו לאתר עדויות לפריצות מ-20 מחשבים שנתפסו על ידה, השייכים לחוקרים פרטיים שהועסקו על ידי העיתון. צוות במטה הסקוטלנד יארד בוחן את האפשרות שיש קשר בין כותרות ראשיות שפורסמו בניוז אוף דה וורלד לפריצות הללו.

המשטרה הבריטית סירבה להגיב לפרסום. "אנחנו לא מוכנים לתת פרשנות על החקירה הזאת", אמר דובר המשטרה. ניוז אינטרנשיונל (News International), זרוע העיתונות הבריטית של ניוז קורפ, סירבה גם היא למסור תגובה.

תאגיד ניוז קורפ סגר את ניוז אוף דה וורלד ביולי האחרון, לאחר שנחשפו עדויות שלפיהן החוקרים הפרטיים שעבדו בשירות העיתון פרצו למשיבונים של ידוענים, פוליטיקאים ואפילו של קורבנות רצח. זהו העיתון היחיד שנסגר בעקבות התפוצצות הפרשה והיחיד שהודה בפריצות, אף שהאזנה בלתי חוקית לטלפונים ולתאים קוליים הייתה פרקטיקה מקובלת בקרב הטבלואידים בממלכה הבריטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים