מיקרוסופט רכשה את הסטארט-אפ הישראלי-אמריקני VideoSurf תמורת 100 מיליון דולרים

החברה, שנוסדה על ידי ארבעה ישראלים וממוקמת בקליפורניה, פיתחה מנוע חיפוש שמסייע למשתמשים לנבור בין סרטונים, תוכניות טלוויזיה ותכני וידיאו נוספים באינטרנט ● ניצבות מאחוריה דמויות ידועות כמנהלת התפעול הראשית של פייסבוק ואל גור, לשעבר סגן נשיא ארצות הברית

מיקרוסופט (Microsoft) חתמה על עסקה לרכישה של חברת VideoSurf, שמספקת טכנולוגיה שמסייעת למשתמשים לערוך חיפוש ויזואלי רחב היקף בתכני וידיאו, דוגמת סרטים ותוכניות טלוויזיה. החברה נוסדה על ידי ארבעה ישראלים – ליאור ושי דלגו, פרופ' אחי ברנדט וד"ר איתן שרון – והיא ממוקמת בסן מתיאו, קליפורניה. תנאי העסקה לא פורסמו, אך על פי ידיעה שהופיעה בבלוג TechCrunch, סכומה נאמד בקרוב ל-100 מיליון דולרים.

הענקית מרדמונד ציינה, כי בשלב הראשון, בכוונתה לשלב את הטכנולוגיה של VideoSurf ב-Xbox Live, על מנת לסייע למשתמשים לחפש בין תכני הווידיאו המוצעים במסגרת השירות. "במשך הזמן תשולב הטכנולוגיה של VideoSurf במערכת שלנו ואנחנו נלהבים מהאפשרות לתייג את התכנים בזמן אמת על מנת ליהנות מתוצאות חיפוש מהירות ורלוונטיות", אמר אלכס גרדן, מנהל יחידת Xbox Live במיקרוסופט.

היכולות של VideoSurf לחיפוש ויזואלי ישלימו את הטכנולוגיה לחיפוש קולי שהוסיפה מיקרוסופט לא מכבר ל-Xbox Live באמצעות הבקר קינקט (Kinect). החיפוש הקולי מאפשר למשתמשים לומר את שם הכותר שהם מחפשים כדי לאתר אותו באינטרנט. בהמשך תשלב מיקרוסופט את הטכנולוגיה של VideoSurf גם בשירותים נוספים, דוגמת מנוע החיפוש בינג (Bing).

"החטיבה של מיקרוסופט לבידור אינטראקטיבי מובילה בתחום הבידור המקוון", אמר ליאור דלגו, המשמש גם כמנכ"ל החברה. "אנחנו שמחים מאוד לשתף עמה פעולה, ליצור חוויה צרכנית מלהיבה ולהמציא מחדש את האופן שבו צרכנים מחפשים תכנים ונהנים מהם במכשיר הטלוויזיה".

VideoSurf מפעילה אתר אינטרנט שמיועד לצרכנים פרטיים ומאפשר למשתמשים לחפש תכני וידיאו שפורסמו באתרים שונים, כגון Hulu, CNN ,FanCast ,DailyMotion ואתרים נוספים. כן מציעה החברה יישומים למכשירי אנדרואיד (Android) ו-iPhone, וסביר להניח שבעקבות הרכישה יוצע בקרוב גם יישום עבור חלונות פון 7 (Windows Phone 7) של מיקרוסופט.

חברת VideoSurf נמצאת בבעלות פרטית ומאחוריה ניצבות כמה דמויות ידועות, בהן שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook);  דייוויד גולדברג, נשיא SurveyMonkey; ואל גור, לשעבר סגן נשיא ארצות הברית. היא עושה שימוש באלגוריתמים מוגנים בפטנט שמאפשרים לערוך חיפוש ויזואלי ממוכן בתכני וידיאו במקום להסתפק בחיפוש המבוסס על תגיות טקסט בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים