סימנטק: 75% ממשתמשי האינטרנט נחשפו לפשיעה מקוונת

מדו"ח הפשיעה המקוונת של ענקית אבטחת המידע עולה, כי בכל יום ישנם למעלה ממיליון קורבנות של פשיעה מקוונת - פי שניים משיעור הלידה של תינוקות ● סאלי סטיבנס, מנהלת בכירה בתחום השווקים הצומחים בסימנטק: "היקף הפשיעה המקוונת הגיע בשנה האחרונה ל-388 מיליארד דולרים, יותר מהיקפו של שוק הסמים, שגודלו מוערך בכ-242 מיליארד דולרים" ● את הנתונים הציגה סימנטק במסיבת עיתונאים בה הושקו הגרסאות החדשות של מוצרי האבטחה ממשפחת נורטון, הכוללות לראשונה ממשק עברי מלא

בכל יום ישנם למעלה ממיליון קורבנות של פשיעה מקוונת, פי שניים משיעור הלידה של תינוקות – כך עולה מדו"ח הפשיעה המקוונת של ענקית אבטחת המידע סימנטק (Symantec), שהוצג היום (ג') על ידי החברה במסיבת עיתונאים בה הושקו הגרסאות החדשות של מוצרי האבטחה הצרכניים ממשפחת נורטון (Norton).

עוד עולה מהדו"ח, כי 75% ממשתמשי האינטרנט נחשפו לפשיעה מקוונת, כששיעור החשיפה במדינות מתפתחות עובר אפילו את קו ה-80%. "במדינות מתפתחות אחוז המשתמשים בהתקנים ניידים לעומת ה-PC גבוה יותר, ולכן שיעור הנפגעים בהן גבוה יותר ומגיע ל-16% מול 10% בממוצע", אמרה סאלי סטיבנס, מנהלת בכירה בתחום השווקים הצומחים בסימנטק. לפי סטיבנס, היקף הפשיעה המקוונת הגיע בשנה האחרונה ל-388 מיליארד דולרים, יותר מהיקפו של שוק הסמים, שגודלו מוערך בכ-242 מיליארד דולרים.

"עם זאת", אמרה סטיבנס, "החדשות הטובות הן ששלושת הפשעים המובילים ניתנים למניעה, כך שזו עדיין שאלה של חינוך בעיקר. ולמרות ההתפתחות, עיקר הבעיה נותרה וירוסים ורושעות, כשלאחריהן במרחק גדול נמצאת הבעיה של אתרים שמנסים להונות משתמשים. עם זאת, אחת הבעיות הגדולות ביותר היא ש-42% מהאנשים הבוגרים לא מעדכנים את תוכנת האנטי וירוס שלהם", אמרה סטיבנס, שציינה כי אסור לשכוח שקל יותר לעצור את הפשיעה המקוונת מאשר להתאושש מאסון שיכול להתרחש בגללה. "לוקח זמן רב וכסף לשחזר את כל המידע והנתונים לאחר פגיעה, ובדרך כלל גם לא מצליחים לשחזר הכל", היא אמרה.

לראשונה – ממשק עברי מלא לתוכנות נורטון

מלבד הצגת דו"ח הפשיעה המקוונת השיקה סימנטק, כאמור, את הגרסאות החדשות של מוצרי האבטחה הצרכניים ממשפחת נורטון, ולראשונה יסופקו תוכנות אלו עם ממשק עברי מלא. בנוסף הציגה החברה, לראשונה, מוצרי אבטחה שמיועדים לסביבת אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), עם הפרדה בין המוצר המיועד לסביבת הטאבלטים למוצר המיועד לסביבת הטלפונים החכמים.

מישל בנדסון, סגן נשיא למכירות לשווקים צרכניים ב-EMEA, התייחס לשיפורים בגרסאות 2012 של מוצרי האבטחה של נורטון. "ההיבט ראשון בשיפורים הוא עבודה מהירה יותר, בעיקר בשני תחומים: זמן הסריקה, ששופר בכ-30% לעומת גרסת 2011, וזמן האתחול, ששופר ב-17%. ההיבט שני הוא עבודה משופרת ברשת. כך למשל, אנחנו מאפשרים גישה אל מאגר מידע שמכיל למעלה מ-3 מיליון תוכנות", אמר בנדסון.

לטענתו, סימנטק ומוצרי האבטחה שלה מובילים את השוק הישראלי מבחינת מכירות למגזר הצרכני, עם נתח של יותר מ-50%. "ישראל היא שוק מאוד בוגר מבחינת טכנולוגיה והתקדמות, ואנחנו גדלים בה ומשקיעים בשוק בהתאם, כי הוא שוק חשוב עבורנו", הוא אמר.

סימנטק טוענת, כי היא החברה הגדולה הראשונה שמביאה מוצר מלא בעברית בתחום תוכנות האבטחה הצרכניות, והיא עושה זאת עם ממשק ניהול חדש שמאפשר לנהל את הכל, ולאו דווקא מהמחשב בו מותקן המוצר. למעשה, מממשק הניהול ניתן לעקוב אחר עד 10 התקנות של מוצרי נורטון, ולבצע פעולות שונות מרחוק, כמו מניעת גלישה, חסימת אתרים, עדכונים ועוד.

ארז מור, מנהל מכירות נורטון לאיזור אגן הים התיכון ודרום מזרח אירופה, אמר כי "אחד ההיבטים המובילים שלנו הוא האפשרות לקבל מידע עבור כל תוכנה שמורידים, עוד לפני שהיא יוצאת מהאזור המאובטח ונשמרת בכונן הקשיח, כולל כמות משתמשים, איכות מוצר וכדומה, וזאת עוד לפני שמפעילים את מנוע האנטי וירוס עצמו".

"אנחנו מתבססים על קהילה שבאופן פעיל מכילה כ-200 מיליון משתמשים", אמר מור. "אנחנו מספקים את המוצר המהיר והאיכותי ביותר, וכל המבדקים החיצוניים שנעשו מראים זאת, כולל כמות הזיכרון שתופס המוצר  במהלך העבודה".

Norton Antivirus 2012 יעלה 199 שקלים והחבילה המורחבת יותר, Norton Internet Security 2012 תעלה 299 שקלים. שני המוצרים מציעים 3 רישיונות שימוש כל אחד. המחיר עבור מוצרי הטלפונים והטאבלטים מבוססי האנדרואיד עדיין לא נקבע. "אנחנו נמצאים במשא ומתן עם חברות סלולריות ועם יצרניות טלפונים כדי שהמוצר יצורף כברירת מחדל במחיר נמוך הרבה יותר מ-100 שקלים, המחיר הצפוי כרגע של האפליקציה בשוק הפתוח, כשהיא תהיה זמינה", אמר מור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים