האנטי וירוס החינמי מבית מיקרוסופט זיהה כ-3,000 התקנות של כרום באופן שגוי – וגרם להסרתן

התוכנה, Microsoft Security Essentials, זיהתה את כרום במקרים רבים כסוס טרויאני שמטרתו לגנוב סיסמאות ממחשב המשתמש ובנוסף - מאפשר פתיחת דלת אחורית ברמה מוגבלת ● גוגל ומיקרוסופט שחררו עדכונים לתיקון הבעיה, והענקית מרדמונד אף התנצלה בפני המשתמשים שנפגעו

כ-3,000 התקנות של דפדפן כרום (Chrome) מבית גוגל (Google) הוסרו בסוף השבוע, מאחר שתוכנת האנטי וירוס החינמית של מיקרוסופט (Microsoft) זיהתה אותן באופן שגוי.

התוכנה, Microsoft Security Essentials, זיהתה את כרום במקרים מסוימים, אך רבים למדי, כסוס טרויאני מסוג PWS:Win32/Zbot, שמטרתו לגנוב סיסמאות ממחשב המשתמש ובנוסף – מאפשר פתיחת דלת אחורית ברמה מוגבלת.

על אף שלפי גוגל, הזיהוי הזה השפיע רק על חלק זעיר מהמשתמשים בכרום, החליטו בחברה להוציא עדכון לגרסה היציבה ולגרסת הבטה של הדפדפן. במסגרת העדכון בוצע בתחילת השבוע תיקון אוטומטי אצל כל משתמשי כרום.

במיקרוסופט זיהו את הבעיה כמעט מייד ושחררו קובץ הגדרות חדש כדי לטפל בה. המשתמשים שהמחשבים שלהם הושפעו מהזיהוי השגוי היו צריכים להוריד ולהתקין את הקובץ באופן ידני. עם זאת, הוא הותקן אוטומטית בקרב משתמשים שהורו לתוכנת האנטי וירוס לבצע עדכונים אוטומטיים.

הענקית מרדמונד אף התנצלה בפני המשתמשים שנפגעו. מהחברה נמסר, כי "בסוף השבוע בוצע זיהוי לא נכון, שכתוצאה ממנו נחסם הדפדפן כרום של גוגל, ובמקרים מסוימים אף הוסר ממחשבי משתמשים. משתמשים שהושפעו צריכים לאחר העדכון להסיר את כרום ולהתקין אותו מחדש. אנחנו מבקשים להתנצל עקב אי הנוחות שייתכן שנגרמה ללקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים