בנאס"א מבקשים להציע גישה לאינטרנט בחלל

בסוכנות החלל מבקשים להציע לאסטרונאוטים שישוגרו לחלל הרחוק גישה לאינטרנט כדי לשמור על קשר עם כדור הארץ ● נאס"א פרסמה לא מכבר מפת דרכים לחקר החלל, שמוזכרות בה שתי תוכניות לעתיד הקרוב - Asteroid Next ו-Moon Next, וכן מתוארות בה טכנולוגיות שיסייעו במשימות אלה ובמשימות נוספות בעתיד

גלישה באינטרנט – לא רק בכדור הארץ: סוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA) מבקשת להציע גישה לאינטרנט ברחבי מערכת השמש. בסוכנות מתייחסים לנושא זה כאל אחת מהטכנולוגיות החשובות ביותר שיסייעו להשיג יעדים עתידיים בחקר החלל.

במסגרת שיתוף פעולה בין סוכנויות חלל ברחבי העולם פרסמה נאס"א לא מכבר מפת דרכים לחקר החלל, וממנה עולה כוונה לחקור את "הירח, אסטרואידים שנעים במסלול קרוב לכדור הארץ ואת המאדים".

לאחר שתוכנית מעבורות החלל הגיעה אל קיצה, מבקשים בסוכנות החלל האמריקנית לפתח מערכת שיגור חדשה ורכב שיוכל להוביל אסטרונאוטים לחלל הרחוק, מעבר למסלול סביב כדור הארץ. במפת הדרכים מוזכרות שתי תוכניות לעתיד הקרוב – Asteroid Next ו-Moon Next – וכן מתוארות טכנולוגיות שיסייעו במשימות אלה ובמשימות נוספות בעתיד.

בנאס"א מאמינים, כי שיטה זו תאפשר להתמודד עם האתגרים בצורה הטובה ביותר. בין השאר, קוראים בסוכנות החלל להרחיב את השימוש באינטרנט ברחבי מערכת השמש ולפתח לשם כך אמצעי תקשורת מתקדמים וגישה לרשת בחלל.

סוכנויות החלל יתקינו בתחנת החלל הבינלאומית טכנולוגיות מתאימות ויבחנו את זמני הגישה כדי למנוע הפרעות בתקשורת. כן יפותחו טכנולוגיות מתקדמות נוספות, ובכלל זה רובוטים, שיסייעו להתמודד עם האתגרים הכרוכים בחקר החלל. הרובוטים יסייעו במפגשים בין כלי רכב ובעגינה מדויקת, ומערכות נוספות יסייעו לשפר את הניידות של האסטרונאוטים, החישה, התפיסה והפעולות שהם מבצעים, כדי להבטיח עצמאות מלאה.

על פי מפת הדרכים שפורסמה, מלבד המשימות המאוישות מתכוונים בנאס"א להמשיך ולשגר רובוטים למשימות, על מנת לבדוק את האתגרים והסיכונים הכרוכים בשיגור בני אדם ליעדים שונים בחלל. בנאס"א מתכוונים לשגר עד 2020 משימות רובוטיות לירח, למאדים וליעדים נוספים בחלל, כדי לסלול את הדרך למשימות מאוישות.

חשיבות גבוהה מייחסים בסוכנות גם לננו-טכנולוגיה, שיכולה לתרום להפחתת המשקל של כלי הרכב והציוד, לשפר את התפקודים והעמידות של החומרים ולהציע דרכים חדשות לייצור אנרגיה ולאיחסונה. בסוכנויות החלל בוחנים גם ננו-מנועים וננו-מסננים לשימוש בחלל – טכנולוגיות שיכולות לסייע לשמירה על בריאותם של האסטרונאוטים במשימות שיוצאות למרחקים ארוכים.

עוד מבקשים בסוכנויות החלל לשפר את האמינות ויכולות התחזוקה, להפחית את המשקל והנפח של כלי הרכב ולהגביר את העצמאות של האסטרונאוטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים