נוקיה: רכישת מוטורולה על ידי גוגל תסייע לקדם את מכשירי חלונות פון

בחברה, שבחרה לשתף פעולה עם מיקרוסופט, מאמינים שחברות דוגמת HTC וסמסונג יזנחו את מערכות אנדרואיד, מחשש שבגוגל יעדיפו לקדם את מוטורולה ● שתיים מבין היצרניות הגדולות של מכשירי אנדרואיד - סמסונג ו-HTC - מציעות כבר כיום מכשירים עם חלונות פון 7, אך מרבית המכירות שלהן הן דווקא של מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל

נוקיה

נוקיה (Nokia) מעריכה שהרכישה של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) על ידי גוגל (Google) "תקדם באופן משמעותי" את חלונות פון 7 (Windows Phone 7) של מיקרוסופט (Microsoft), שבחברה מפינלנד בחרו לעשות בה בעתיד שימוש בלעדי.

"המהלך מחזק עוד יותר את אמוננו בכך שחלונות פון 7 מעניקה לנוקיה את הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות ביותר", נכתב בהודעה שפרסמה נוקיה.

החברה פרסמה את ההודעה בתגובה לפרסומים על עסקת הרכישה של גוגל את מוטורולה מוביליטי, שמייצרת טלפונים חכמים, מחשבי לוח וממירי כבלים, תמורת סכום של 12.5 מיליארד דולרים במזומן. הרכישה תאפשר לגוגל לייצר טלפונים חכמים מלאים, שעל פי הודעה שפרסם מנכ"ל החברה, לארי פייג', "יעניקו חוויית שימוש שתתגבר את כל המערכת האקולוגית של אנדרואיד (Android)".

עוד ציין פייג' כי מערך הפטנטים העשיר של מוטורולה (Motorola) יתרום להגנה מפני התביעות שהגישו מתחרות דוגמת אפל (Apple). להערכת אנליסטים, הצורך בהגנה יעילה מפני תביעות על הפרת זכויות בפטנטים היה המניע העיקרי שתרם להחלטה של גוגל לרכוש את מוטורולה מוביליטי.

אולם, בנוקיה מקווים שהעסקה תגרום ליצרניות המכשירים שמעדיפות להשתמש כיום במערכות אנדרואיד לחצות את הקווים לחלונות פון. אף על פי שבגוגל מבטיחים לשמור על מעמדה של אנדרואיד כפלטפורמה פתוחה, בחלק מהיצרניות עשויים לחשוש שמוטורולה תזכה לעדיפות ותקבל ראשונה טכנולוגיות חדשות שיפותחו בחברה. שתיים מבין היצרניות הגדולות של מכשירי אנדרואיד – סמסונג (Samsung) ו-HTC – מציעות כבר כיום מכשירים עם חלונות פון 7, אך מרבית המכירות שלהן הן דווקא של מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל.

אם אמנם יבחרו יצרניות נוספות להתמקד במכשירי חלונות פון 7, התחרות מול מכשירי נוקיה העתידיים עשויה להתגבר. עם זאת, מצד שני, הדבר עשוי להעניק לפלטפורמה את התנופה לה היא משוועת. על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר comScore, נתח השוק של מכשירי חלונות פון 7 בארצות הברית קטן מ-5.8%. אם אכן תחליט ולו אחת מהיצרניות הגדולות של הטלפונים החכמים להתחיל ולקדם את המכשירים שמבוססים על הפלטפורמה של מיקרוסופט, עשוי הדבר לסמן מפנה חיובי מבחינתה של הענקית מרדמונד ולתרום גם לקידום המכשירים של נוקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים