סין: החיקוי של iPhone 5 – לפני שהמקור יצא לשוק

הגרסה הבאה של ה-iPhone תושק, על פי ההערכות, רק בספטמבר או באוקטובר, מה שלא מנע מהסינים לחקות אותו, ואף להוציא חיקוי של החיקוי ● בצורתו החיצונית נראה HiPhone 5 דומה ל-iPhone 4, השחור או הלבן, אולם בגרסה הסינית הוא קיים גם באדום ובוורוד ● ניתן לרכוש את החיקויים תמורת סכום השווה לבין 33 דולרים ל-132 דולרים

בעוד שרבים בעולם מחכים להשקה של iPhone 5, אתם מוזמנים להכיר את החיקוי – HiPhone 5. המפתחים הסינים הזדרזו להוציא את החיקוי לפני המקור, וקמעונאית הענק הסינית Taobao כבר מוכרת אותו תמורת 210 יואן (33 דולרים).

בצורתו החיצונית נראה המכשיר דומה ל-iPhone 4, השחור או הלבן, אולם בגרסה הסינית הוא קיים גם באדום ובוורוד.

ואם חשבתם שדי בכך, נראה שהגרסה המדוברת היא חיקוי של החיקוי. סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) מצטטת את העיתון הסיני Metro Express, שדיווח שכמה בעלי חנויות במדינה מוכרים HiPhone 5 "מקורי", הכולל תכונות שלפי ההערכות ייכללו ב-iPhone 5, בהן עיצוב דק יותר ופינות מעוגלות. ה-HiPhone 5 ה-"מקורי" עולה יותר מזה שנמכר ב- Taobao, ומחירו עומד על 850 יואן (132 דולרים).

מזה שנים רבות ידועה סין כמקור עולמי של חיקויים בתחומים רבים – תיקים, נעליים, ביגוד, מכשירים אלקטרוניים ומה לא. מכשיר ה-HiPhone קיים בסין כבר כמה שנים, ובצורתו החיצונית נראה דומה ביותר למכשיר של אפל (Apple).

מזה חודשים רבים מפורסמות ברשת הערכות שונות באשר לגרסה הבאה של ה-iPhone, שככל הנראה יושק בספטמבר או באוקטובר השנה. כמה הערכות טוענות שהגרסה הבאה של המכשיר מבית אפל תכלול שינויים גדולים, בהם מסך מקצה לקצה. בעבר, אפל לא סיפקה רמזים באשר לתכונות במכשירים החדשים שלה או באשר למועד ההשקה, ואף לא הגיבה לבקשות התקשורת בנוגע ל-HiPhone 5.

יצוין, כי באחרונה דווח גם על חנויות בסין שהתחזו לחנויות של אפל וזייפו את הלוגו של החברה ואת מוצריה. לפי ידיעה שהופיעה ב-China Daily, השלטונות נקטו יד קשה נגד אותן חנויות ואסרו על בעליהן את השימוש בלוגו של אפל או במוצרים המזויפים למטרות פרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים