ארצות הברית: ספקיות האינטרנט ינקטו צעדים נגד משתמשים שמורידים תכנים פיראטיים

גולשים אמריקנים שיורידו סרטים, שירים ותוכניות טלוויזיה פיראטיים יקבלו התראות על כך במייל ● אם, למרות זאת, הם ימשיכו להוריד תכנים שכאלה, עשויות ספקיות האינטרנט להאט באופן זמני את קצב הגישה לרשת של אותם משתמשים או להפנות את הדפדפן שלהם לעמוד מיוחד עד שהמשתמש ייצור קשר עם החברה ● הצעדים הם תוצאה של הסכם שאליו הגיעו ספקיות האינטרנט הגדולות בארצות הברית עם חברות בידור ותקשורת בולטות

משתמשים בארצות הברית שיורידו סרטים, שירים ותוכניות טלוויזיה תוך הפרה של זכויות יוצרים עשויים לגלות שקצב הגישה שלהם לאינטרנט הואט, או שהגישה שלהם נחסמה. זאת, כחלק ממהלך שהוכרז עליו בסוף השבוע למלחמה בפיראטיות.

ספקיות האינטרנט האמריקניות, ובכלל זה החברות AT&T, וריזון (Verizon Communications), קומקאסט (Comcast), טיים וורנר (Time Warner Cable) ו-Cablevision Systems, הגיעו להסכמה עם גורמים מתעשיית הבידור שעל פיה יקבלו הלקוחות עד שש התראות על הורדה של תכנים פיראטיים. ההתראות יישלחו בדואר אלקטרוני או יופיעו בחלונות קופצים.

אם, למרות ההתראות, ימשיכו המשתמשים להוריד תכנים החשודים כפיראטיים, עשויות הספקיות להאט באופן זמני את קצב הגישה לאינטרנט של אותם משתמשים או להפנות את הדפדפן שלהם לעמוד מיוחד עד שהמשתמש ייצור קשר עם החברה. המשתמשים רשאים לבקש שפעילותם תיבדק על ידי גורמים בלתי תלויים, אם לטענתם הם לא הורידו תכנים שכאלה. עם זאת, הספקיות הודיעו, כי הגישה לאינטרנט של המשתמשים החשודים בהורדה של תכנים פיראטיים לא תבוטל.

החברות מתעשיית הבידור שניצבות מאחורי המהלך כוללות אולפני קולנוע, יוצרי סרטים עצמאיים וחברות מוזיקה. הן טוענות, כי התכנים הפיראטיים עולים למשק האמריקני מדי שנה באובדן של 373 אלף משרות, ירידה של 16 מיליארד דולרים ברווחים והפסד של שלושה מיליארד דולרים בהכנסות ממסים.

על פי החברות שמאחורי המהלך, מרבית המשתמשים מפסיקים להפר זכויות יוצרים ברגע שהם מוזהרים שפעילות זו אסורה על פי חוק. ההתראות עשויות גם להסב את תשומת ליבם של ההורים שאינם מודעים בהכרח לפעילות של ילדיהם באינטרנט.

"אנחנו משוכנעים שהרוב המכריע של מנויי האינטרנט נוקטים בצעדים כדי להפסיק את ההפרה של זכויות היוצרים, לאחר שמסבים את תשומת ליבם לפעילות המתבצעת בחשבון", אמר ג'יימס אסי, סגן נשיא בכיר באיגוד הארצי של חברות הכבלים והטלקומוניקציה בארצות הברית.

שני ארגוני צרכנים ציינו, כי המהלך עשוי להיות "אמצעי חינוכי חשוב" שיסייע להפחית את ההפרה של זכויות יוצרים באינטרנט. עם זאת, הם הביעו דאגה מהסנקציות הננקטות במסגרתו נגד המשתמשים. "אנחנו מאוכזבים במיוחד מכך שהאמצעים עשויים לכלול השעיה של החשבון", נמסר מהמרכז לדמוקרטיה, טכנולוגיה וידע ציבורי. מבחינתה של ספקית האינטרנט "תהיה זו טעות לנתק מנויים, אפילו באופן זמני, על סמך חשד שלא עמד למבחן בבית משפט", על פי הארגונים.

בממשל האמריקני בירכו על המהלך. "אנחנו מאמינים שתהיה לכך תרומה חשובה לצמצום הפיראטיות באינטרנט", כתבה ויקטוריה אספינל, מתאמת לאכיפת חוקי הקניין הרוחני, בבלוג של הבית הלבן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים