בעקבות המהומות: השלטונות בסוריה חסמו בסוף השבוע את רשתות הסלולר והאינטרנט

משטרו של אסד חסם 40 מתוך 59 ערוצי הרשת במדינה, בניסיון לעצור את גל המהומות המתרחש ברחבי המדינה נגד המשטר ● החסימה הביאה להפסקתם של שירותי הרשת ברוב סוריה, כולל בדמשק, הבירה ● לעומת זאת, האתרים של הממשלה הסורית נותרו באוויר, אולם פעלו באיטיות

כשעלה בשאר אסד לשלטון בסוריה, לאחר מות אביו, חאפז, תלו ביורש הצעיר תקוות רבות לקדמה ולשינוי. בין השאר נאמר אז, כי בשאר הצעיר יפתח את רשת האינטרנט בסוריה. תקוות אלה התגלו כמופרכות ואף יותר מזאת. כך, ביום ו' חסמה הממשלה הסורית את מרבית ערוצי האינטרנט ותאי הסלולר במדינה. חברת Renesys, המנטרת אחר הרשת ברחבי העולם, היא שדיווחה על כך לסוכנויות הידיעות.

לא היה ברור בתחילה מי שחסם את רוב ערוצי הרשת במדינה – 40 מתוך 59 – לחיבור של רשת האינטרנט העולמית, אולם מאוחר יותר אישר מקור ממשלתי סורי את דבר החסימה. החסימה הביאה להפסקתם של שירותי הרשת ברוב סוריה, כולל בדמשק, הבירה. כן הופסקה פעולתם של רוב תאי הסלולר במדינה, המאפשרים חיבורים מהירים לטלפונים ניידים. לעומת זאת, אתרי הממשל הסורי נותרו באוויר גם לאחר החסימה, אולם הגישה אליהם הייתה איטית, וכך גם התגובה שלהם.

שירותי הרשת בסוריה מתקבלים רק מספק אחד, שנמצא בבעלות המדינה. הסורים רוכשים את תעבורת הרשת מספק האינטרנט הגרמני דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) ומהמקביל הטורקי שלו, Turk Telecom.

הפעילות של המשטר הסורי בנושא בוצעה בעקבות המהומות המתרחשות בימים אלה במקומות שונים ברחבי המדינה. היא דומה לזו שביצע משטרו של הנשיא לשעבר של מצרים, חוסני מובראק, בינואר השנה, בשיא ההתקוממות נגדו. בשני המקרים, חסימות הרשת לא הצליחו למנוע את יציאתם של ההמונים לרחובות, בדרישה להחלפת המשטר.

בסוף השבוע המשיך אתר יו-טיוב (YouTube) להעלות תמונות קשות שצולמו על ידי מכשיר לווייני נייד, ובהן נראים מפגינים נפצעים ונהרגים מאש כוחות הביטחון הסוריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים