תביעה נגד סיסקו: סייעה למשטרת סין לעקוב אחרי מתנגדים למשטר

התביעה הוגשה על ידי חברי תנועת הפאלון גונג, שנרדפת על ידי השלטונות הסיניים, נגד החברה ומנהלים בכירים בה ● התובעים טוענים, כי מסמכי שיווק פנימיים מוכיחים שסיסקו עודדה את הרשויות בסין להשתמש במוצריה לצורך מעקב ופיקוח

בתביעה שהגישו חברי תנועת הפאלון גונג לבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, הם טוענים שסיסקו (Cisco) סיפקה לסין טכנולוגיה המאפשרת צנזורה ומעקב, תוך הפרת החוק המכונה Alien Torts Statute. חוק זה מאפשר להגיש בארצות הברית תביעות על הפרות של חוקים בינלאומיים או של אמנות. על סמך החוק, יכול מי שסבל מעינויים מחוץ לארצות הברית לתבוע בארצות הברית פיצויים על הפרה של זכויות אדם.

תנועת הפאלון גונג סובלת מדיכוי מתמשך על ידי הרשויות בסין, ופעיליה נרדפים על ידיהן. מלבד סיסקו נתבעים מנכ"ל החברה, ג'ון צ'יימברס, שני מנהלים שלה בסין וגורמים נוספים ששמם אינו מוזכר בכתב התביעה.

התובעים מאשימים את סיסקו בכך ש-"תכננה, סיפקה ותחזקה את רשת המעקב המכונה Golden Shield, בשיתוף פעולה עם המפלגה הקומוניסטית בסין ורשויות המדינה, מתוך ידיעה שהרשת תשמש לציתות, מעקב ויירוט תקשורת, זיהוי של בני הפאלון גונג ומעקב אחריהם והפרה של זכויות האדם שלהם".

סיסקו דחתה את ההאשמות. "אין שום בסיס להאשמות נגדנו ואנחנו מתכוונים להגן על עמדתנו בתוקף", מסר דובר החברה. "סיסקו לא מפעילה רשתות בסין, או במקומות אחרים, ולא מתאימה את מוצריה לצרכי צנזורה או דיכוי. החברה מייצרת ציוד לפי תקנים בינלאומיים, לצורך העברה חופשית של מידע, ואנחנו מוכרים בסין את אותו הציוד שאנחנו מוכרים במדינות אחרות ברחבי העולם, תוך שמירה קפדנית על תקנות הסחר של הממשל האמריקני".

אין זו הפעם הראשונה שבה נקלעת סיסקו למגננה בשל פעילותה בסין. סיסקו הייתה אחת מחברות האינטרנט הראשונות שהוזמנו להעיד, בשנת 2006, בפני הוועדה לקשרים בינלאומיים של בית הנבחרים האמריקני, בנושא הצנזורה בסין. במהלך הדיון אמר אז מרק צ'נדלר, סגן נשיא בכיר בסיסקו והיועץ המשפטי הראשי של החברה, כי "סיסקו אינה מתאימה או מפתחת ציוד לצורכי ציתות על ידי משטרים שונים, או חסימת גישה למידע".

עם זאת, באותו דיון נסתרה טענתה של סיסקו שלפיה היא מספקת ציוד ניטראלי ולא מודעת לשימוש שנעשה בו כאשר הסופר איתן גוטמן הציג עלונים שחילקה החברה באירוע Gold Shield שנערך בשנגחאי ב-2002. הוא עשה זאת כראיה לכך שסיסקו השקיעה מאמצים כדי לתת מענה לדרישות המשטרה הסינית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    יש טעות בכתבה: הם לא מתנגדים למשטר. המשטר מתנגד אליהם - לאנשים שמתרגלים מדיטציה ומאמינים באמת-חמלה-סובלנות. כי המשטר הוא קומוניסטי ולא יכול לקבל ערכים אלה שמנוגדים לערכים שלו שמתבססים על כוח ושליטה בעם.

אירועים קרובים