ד"ר דב הלפרין, HMS: "ה-IT הפיננסי עובר שינוי ומתחיל להטמיע תוכנות מדף"

"השינוי הגדול הוא במעבר לחבילות תוכנה המהוות חלק ממערכות הליבה בבנקים", אמר ד"ר הלפרין, מייסד ומנכ"ל HMS, בכנס Smart Finance 2011● לדבריו, "כל הבנקים יהיו בתהליכים של שינויים במערכות הליבה שלהם"

דב הלפרין, מנכ"ל ומייסד HMS, ומקים עמותת גשר אל הנוער.

"בעבר, לא האמנו שניתן לקחת חבילות תוכנה וליישם אותן במערכי המיחשוב במגזר הפיננסי, אולם כיום, אנחנו רואים יותר ויותר יכולת שלו להשתמש בהן. עדיין יש בעיות, אבל השינוי הגדול הוא במעבר לחבילות תוכנה המהוות חלק ממערכות הליבה בבנקים. כל הבנקים יהיו בתהליכים של שינויים במערכות הליבה שלהם", כך אמר ד"ר דב הלפרין, מנכ"ל ומייסד HMS.

ד"ר יצחק שמר, יועץ מיחשוב למגזרים הפיננסי והבנקאי. צילום: ניב קנטורד"ר הלפרין דיבר במסגרת פאנל שחתם את כנס Smart Finance 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהשתתפות מאות אנשי IT מהעולם הפיננסי. מנחה הפאנל היה אבי שלום, מנהל תוכנית EXP בגרטנר (Gartner) המזרח התיכון.

"רגולציה זה מה שאומרים לך לעשות ולא בא לך לעשות", הוסיף ד"ר הלפרין. "היא נועדה לאלץ מנהלים לעשות זאת בדרך של הנחייה מלמעלה. תקנה 357 לעולם הבנקאות מהווה נקודת מפנה עבור המגזר הפיננסי".

מימוש היעדים – אחרי הגדרתם במדויק

ד"ר יצחק שמר, לשעבר מנמ"ר בנק דיסקונט וכיום יועץ IT למגזר הפיננסי, אמר שמאפיינות את המגזר הזה הרגולציות והתחרות העזה בניסיון לשפר את הרווחיות. הוא ציין, כי על מחלקות המיחשוב לסייע לבנקים להיות בקשר אמיתי עם הלקוחות – דבר שייעשה בשילוב CRM תפעולי ב-IT.

עמית מידן, סמנכ"ל פתרונות עסקיים באופיסופט. צילום: ניב קנטורלדברי ד"ר שמר, מחלקות המיחשוב נדרשות להגדיר במדויק את יעדיהן, על מנת שיוכלו לממש אותם. "אם לא מגדירים את מה שרוצים להשיג – לא משיגים אותו", ציין. הוא הוסיף, כי "המפתח הוא ארכיטקטורה של ה-IT. הדרך להתמודד עם מורכבות וריבוי המשימות של ה-IT היא לא באמצעות 'ביג באנג' בלתי נשלט, אלא על ידי בניית ארכיטקטורה נכונה, הכוללת ממשקים נכונים בין מערכות ה-IT ותזמון של החלפת המערכות לאורך זמן".

בהתייחסו לנושא ניהול הסיכונים אמר ד"ר שמר, כי "אי אפשר להתלונן על הרגולטור, הוא מפרסם טיוטות כל הזמן. לטעמי, המעורבות שלו מבורכת".

"המערכת הבנקאית צלחה את הנחיות הרגולטור"

עמית מידן, סמנכ"ל פתרונות עסקיים באופיסופט, ציין בין המגמות המעניינות בעולם ה-IT כיום את הארכיטקטורה מוכוונת השירותים (SOA) הדינמית וניהול התהליכים העסקיים (BPM).

יובל בן זאב, מנכ"ל אוטופונט. צילום: ניב קנטורהוא הסביר, כי על ידי מימוש שתי המגמות הללו "ניתן ליצור סביבה אחידה לניהול כלל התהליכים העסקיים, מה שמניב יותר ערך עסקי".

מידן הוסיף, כי אופיסופט חתמה על שיתוף פעולה עם יבמ (IBM) להפצה והטמעה של כלי ה-BPM שלה, לומברדי (Lombardy).

הוא אמר, כי "המערכת הבנקאית צלחה היטב את הנחיות הרגולטור. אנחנו מסייעים לארגונים בהיבט הדיווח, כך שזה ייעשה תוך הקלת העומס על הבנקים ויביא לזרימה טובה יותר".

יובל בן זאב, מנכ"ל אוטופונט, אמר שהדרך הנכונה לתחזוקת מערכות הליבה כוללת יצירה של ממשקים נכונים, מבוססי התקנים מתאימים.

בהתייחסו לרגולציות במגזר הפיננסי אמר בן זאב, כי "אני רואה ברגולציה דבר נכון, אבל היא מאוד מעיקה – וזה גורם להוצאות. נכון שצריך לפקח, אבל במידה מתונה, בזהירות".

אודי רפפורט, איש אגף הפיתוח במערך ה-IT של בנק לאומי. צילום: ניב קנטוראודי רפפורט, איש אגף הפיתוח בבנק לאומי, אמר שנדרש לעבוד על לוגיקה עסקית, על מנת שתהיה בקשר עם הלוגיקה המיחשובית. לצד זאת, אמר, יש להטמיע חדשנות במערכות ה-IT. לדבריו, בנק לאומי בחר לעשות זאת בתצורה שמשמשת כשכבה אשר חושפת את כל השירותים של מערכות הליבה בכל הערוצים שבהם מצוי הבנק בקשר עם הלקוחות שלו. "מיפינו את כל היישומים שלנו, ולאחר שבחרנו את מוצר האינטגרציה המתאים חיברנו את כל היישומים לכדי חבילה אחת", אמר רפפורט.

נתן פרידחי, מנהל העסקים הראשי של טלדור, אמר שאין צורך להחליף את כל מערכות המיחשוב בבנק. "בעזרת המוצרים המודרניים", אמר, "יש אפשרות להחליף חלקים מהמערכות ולבצע אינטגרציה של הרכיבים המוטמעים במערכות הקיימות. מה שחשוב הוא לא מה עושים, אלא לוודא כיצד נעשים היישום וההטמעה, ולדאוג לזהות המבצעים".

הוא ציין את פעילות החברה בעולמות ניהול סניפי בנקים ללא נייר וכן הנפקת טפסים וניהולם.

נתן פרידחי, מנהל העסקים הראשי של טלדור. צילום: ניב קנטור

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נועה בר

    מדוע מצנזרים תגובות על היחסים הערורים של צוות ניהול סיכונים בבנק דיסקונד

  2. אופיר

    מעניין מאוד מה שאני רואה פה... מה שנשאר זה...להתגבר על הפריצות של התוכנות הללו:)

אירועים קרובים