עכשיו זה רשמי: אפל היא דת

הפעילות המוחית הרלוונטית מתנהלת אצל מעריצי אפל מחד ואצל "דתיים מאוד" מאידך בחלקים דומים שלו - כך עולה מבדיקות MRI שתוצאותיהן יפורסמו בתוכנית שתשודר ב-BBC ● בנוסף, על פי התוכנית, חנויות אפל מזכירות קתדרלות, והשקת חנויות חדשות של החברה מזכירה חוויה דתית

ועכשיו האופרה. סטיב ג'ובס

מדעני מוח שהשוו סריקות MRI של מוחות של מעריצי אפל (Apple) אל מול אלה של אנשים "דתיים מאוד" גילו, כי הפעילות הרלוונטית מתנהלת אצלם בחלקים דומים של המוח. המשמעות של הממצאים הללו היא שאפל מעוררת אצל אנשים אותם רגשות, ואותן תגובות, כמו הדת.

הממצאים יפורסמו בתוכנית הטלוויזיה התיעודית Secrets of Superbrands, שתשודר ב-BBC. בתוכנית מושוות חנויות אפל לקתדרלות. רנה אוריצ'יו מ-Inc כתב, כי ב-"חנויות אפל נעשה שימוש דומה באבן ובחומרים 'כבדי ראש' אחרים, הריצוף הפשוט מזכיר כנסייה והמוצרים מותקנים על מעמדים מוגבהים, בדומה למזבחות".

גם השקת חנויות חדשות של אפל מזכירה, על פי התוכנית, חוויה דתית. "הסצנות שהיינו עדים להן בפתיחת חנות אפל חדשה בקובנט גרדן שבלונדון הזכירו כנס של מטיפים אוונגליסטים יותר מרכישה של טלפון או מחשב", כתבו אלכס ריילי ואדם בום מה-BBC. "בתוך החנות, אנשים בעיניים מזוגגות קיפצו בטירוף, מחאו כף וצרחו. כשהדלתות נפתחו הם הריעו בהיסטריה והציפו את החנות במשך שעות".

אם אפל היא דת, נראה שסטיב ג'ובס, לפחות בעיני מעריציו, הוא באמת אלוהים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים