ה-iPad כובש את שוק מחשבי הלוח האמריקני – עם נתח של 82%

מחשבי גלקסי של סמסונג ו-Xoom של מוטורולה לא הצליחו לכרסם בצורה משמעותית בנתח השוק של אפל, וגם המחשבים מבוססי אנדרואיד נותרו הרחק מאחור ● עם זאת, הנתח של מחשבי ה-iPad ירד ב-8% מאז השקת iPad 2

ה-iPad שולט על שוק מחשבי הלוח האמריקני: מנתונים שפרסמה חברת נילסן (Nielsen) עולה, נתח השוק של מחשבי הלוח מבית אפל (Apple) עומד בארצות הברית על 82%. מתוך נתח זה, 43% שייכים לגרסה המצוידת בתקשורת Wi-Fi בלבד, בעוד ש-39% שייכים לגרסה הכוללת גם תקשורת דור שלישי. השיירים שהותירה אפל מתחלקים בין מחשבי גלקסי (Galaxy) של סמסונג (Samsung), עם נתח של 4%, לאחר מכן דל (Dell) עם 3% ומחשבי ה-Xoom של מוטורולה (Motorola), שחולשים על 2% מהשוק בלבד. הנתח הכולל של המוצרים האחרים בשוק מגיע ל-9%.

עם זאת, אפל חשה במידה מסוימת בתחרות הנושפת בעורפה: הנתח שלה קטן ב-8% לעומת זה שנרשם במועד ההשקה של מחשבי ה-iPad 2, שעמד על 90%.

"אף על פי שיש כיום בשוק מוצרים מתחרים רבים, דוגמת מחשבי גלקסי של סמסונג או Xoom של מוטורולה, הרי שאפל היא עדיין שיחת היום – והשחקנית הדומיננטית בו", נכתב בדו"ח של נילסן.

נכון להיום, מחשבי הלוח עם מערכת האנדרואיד (Android) של גוגל (Google) לא הצליחו לקנות להם אחיזה בקרב הלקוחות בארצות הברית. זאת, בין היתר בגלל מיעוט היישומים המיועדים לגרסת מחשבי הלוח (Honeycomb) של מערכת ההפעלה. הפיתוח של היישומים הללו מתנהל בעצלתיים ומספרם עדיין לא מספיק כדי לנצח בקרב על הלקוחות.

יצוין, כי הנתונים של נילסן לא מתייחסים עדיין למחשבי ה-PlayBook של RIM, שהושקו לפני מספר שבועות ולפחות בשבוע הראשון זכו להצלחה נאה יחסית. על פי ההערכות, מאז ההשקה מכרה RIM מאה אלף יחידות של מחשבים אלה.

עוד מדווחת נילסן, כי 35% מבעלי מחשבי הלוח שברשותם גם מחשבים שולחניים ציינו שהם משתמשים פחות במחשבים השולחניים שלהם, או לא משתמשים בהם כלל. בנוסף, 32% מאלה שיש להם מחשבי לוח ומחשבים ניידים כאחד ציינו שמאז שרכשו את מחשבי הלוח, הם משתמשים פחות, או בכלל לא משתמשים, במחשבים הניידים שלהם.

מחשבי הלוח כרסמו גם בהיקף השימוש במכשירים לקריאת ספרים אלקטרוניים: 27% מהמשיבים ציינו כשהם משתמשים פחות במכשירים אלה, או כלל לא משתמשים בהם. רבע מבין הבעלים של מחשבי הלוח ציינו, כי הפחיתו את היקף השימוש בקונסולות המשחקים הניידות מתוצרת סוני (Sony) ונינטנדו (Nintendo), ורבים הפסיקו להשתמש בהן לחלוטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים