מיקרוסופט מציעה כלי פיתוח למציאות רבודה עבור חלונות פון 7

היישומים שיפותחו בעזרת הכלים החדשים אמורים לשפר את יכולתם של מכשירי חלונות פון 7 להתחרות במכשירי iPhone של אפל ואנדרואיד של גוגל ● מיקרוסופט הכריזה על כלי הפיתוח אתמול (ד'), והם ישוחררו בחודש הבא

משתמשי חלונות פון 7 (Windows Phone 7) יוכלו ליהנות מיישומים בטכנולוגיה של מציאות רבודה (Augmented Reality), לאחר שמיקרוסופט (Microsoft) תשחרר בחודש הבא את כלי הפיתוח שעליהם הכריזה אתמול (ד').

"הגרסה הבאה של חלונות פון תמחיש את התפתחות האסטרטגיה שלנו, שנועדה להציב את המפתחים בחוד החנית של הטכנולוגיה ולהציע למשתמשים חוויה עשירה יותר", אמר ג'ון בלפיורה, סגן נשיא ומנהל חטיבת חלונות פון בענקית מרדמונד, בוועידת המפתחים MIX 2011 שעורכת החברה השבוע בלאס ווגאס.

על פי בלפיורה, יאפשרו הכלים החדשים לפתח יישומים שימצו טוב יותר את יכולות החומרה של מכשירי חלונות פון 7, ובכלל זה מצלמות, חיישני תנועה ומקלטי GPS. יכולות אלה יסללו את הדרך ליישומים של מציאות רבודה, שיציגו נתונים ומידע לגבי עצמים שאליהם מפנה המשתמש את מכשיר הטלפון.

במשחקי הטניס שנערכו בשנה שעברה במסגרת תחרות U.S. Open, למשל, יכולים היו הצופים להשתמש ביישום iPhone שפותח על ידי יבמ (IBM) כדי להציג מידע על השחקנים והתוצאות בזמן אמת. יישומים של מציאות רבודה מוצגים גם עבור מכשירי אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

במיקרוסופט מקווים שהיכולות החדשות ישפרו את כושר התחרות של מכשירי חלונות פון 7, מאחר שהיישומים המוצעים כיום עבור המכשירים של מיקרוסופט – 13 אלף בסך הכול – לא מתאפיינים ביכולות מתקדמות כאלה.

"בקרוב נציע כלי פיתוח חדשים שיאפשרו ליצור יישומים מדור חדש עבור מכשירי חלונות פון", אמר בלפיורה. לדבריו, הכלים החדשים יאפשרו ליצור יישומים שתומכים גם בריבוי משימות, מאפשרים להעביר וידיאו ואודיו בקלות רבה יותר ותומכים בגרסת Mango של מערכת ההפעלה שמיקרוסופט מתכוונת לשחרר בהמשך השנה.

על החברות שמתכוונות להציע יישומים עבור מכשירי חלונות פון נמנות סקייפ (Skype), אמזון (Amazon) ו-Kik Messenger. טד ליווינגסטון, מנכ"ל Kik, אמר בוועידת MIX, כי "בתוך שבועיים בלבד פיתחנו יישום חדש שמשתלב בצורה מושלמת במכשיר הטלפון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים