פרסום ראשון: האוצר אישר 6 מיליון ש' נוספים לפרויקט מיחשוב ההוצאה לפועל, שמתעכב מאז ינואר

הסיבה לתוספת: שינויים ושדרוגים שנוספו על ידי הממשלה לפרויקט כתוצאה מרגולציות ודרישות משתמשים ● דוברת הרשות: "הסיבות לעיכוב נועדו להבטיח עלייה תקינה לאוויר במהלך השנה הקרובה" ● הפרויקט, שמכונה "כלים שלובים", מבוצע על ידי טלדור והיקפו הכספי נאמד בכ-30 מיליון שקלים

החשב הכללי במשרד האוצר אישר הקצאת 6.65 מיליון שקלים כתוספת עבור המשך פיתוח פרויקט המיחשוב המרכזי של רשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל), "כלים שלובים". היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכ-30 מיליון שקלים, כאשר אישור התוספת החריגה ניתן בעקבות שינויים רגולטורים ודרישות חדשות שהועלו על ידי הממשלה מטלדור, המבצעת את הפרויקט.

ההוצאה לפועל, כזכור, השתייכה במקור לפרויקט "נט-המשפט" של בתי המשפט, שלא הסתיים עד היום. בעקבות החלטת הממשלה להפריד את ההוצאה לפועל ממשרד המשפטים ולהקים רשות עצמאית – רשות האכיפה והגבייה, הוחלט שטלדור תהפוך את המודול שתוכנן עבור ההוצאה לפועל ב-"נט המשפט", למערכת עצמאית. בפרויקט שותפים גם יבמ (IBM) ישראל ונס טכנולוגיות, שכידוע מעורבות גם ב-"נט המשפט".

פרויקט "כלים שלובים" אמור היה לעלות לאוויר בינואר השנה, אולם הוא נדחה – בין היתר בשל השינויים שדורשת הרשות. בשלב זה אף אחד ברשות לאכיפה וגבייה לא יכול להצביע על המועד הסופי בו יעלה הפרויקט לאוויר, אולם גורמים המקורבים לפרויקט סבורים, כי הוא יסתיים ברבעון האחרון של 2011.

יצוין, כי תקציב הפרויקט אינו כולל את תחזוקת המערכות החדשות וכי מדובר בסעיף עליו ידונו הצדדים בהמשך. בהחלטת החשב הכללי צוין, בין היתר, כי התנהל מו"מ עם טלדור, יבמ ונס לגבי עלויות התחזוקה של המערכות הישנות, וכי החברות הגישו הצעה לתחזוקה בעלות מופחתת עד לסיום הפרויקט.

דוברת רשות האכיפה והגבייה, רבקה אהרוני, מסרה בתגובה: "פרויקט 'כלים שלובים' היא מערכת חדשה שתשרת את הרשות ומטרתה לשפר את השירות שניתן בלשכות ההוצאה לפועל, כמו גם להגדיל את אפיקי הנגישות של ציבור עורכי הדין לתיקים, כולל צפייה בתיקים ופתיחת תיקים חדשים. הסיבות לעיכוב נועדו להבטיח עלייה תקינה לאוויר במהלך השנה הקרובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים