פרסום ראשון: ליבי תטמיע מערכות קוגנוס ודטה-סטייג' של יבמ בבנק ישראל; ההיקף: מיליוני שקלים

עם תום הפרויקט, בסוף 2011, צפויות המערכות לשמש מאות מעובדי הבנק בדרגים השונים ● הפרויקט כולל, בין היתר, העברה של כל מערך הדיווח וההפצה בבנק ישראל לפלטפורמת הבינה העסקית של קוגנוס, אפיון הדו"חות, פיתוח והתאמות לבנק, בדיקות ותהליכי הדרכה והטמעה עבור משתמשי הארגון ● בתום הפרויקט, כל דו"ח שיפותח עבור המחלקות השונות יפותח תוך שימוש בתשתית קוגנוס

ההנחיות של בנק ישראל - פתח למגזרים אחרים

ליבי טכנולוגיות תוכנה זכתה במכרז שערך מערך ה-IT בבנק ישראל להטמעת מערכת בינה עסקית (BI) של קוגנוס (Cognos) – חברה בבעלות יבמ (IBM), ומערכת גזירה, שליפה ושילוב נתונים (ETL) מסוג Data Stage – אף היא מבית הענק הכחול. ליבי התמודדה במכרז מול אינטגרטוריות ונציגות רוב כלי ה-BI וה-ETL בארץ, ביניהן אינפורמטיקה (מיוצגת על ידי קבוצת אמן), אורקל (Oracle), וביזנס אובג'קטס (Business Objects) מבית סאפ (SAP).

במסגרת ההסכם, תספק ליבי את המערכות וגם תבצע את פרויקט ההטמעה, בשיתוף אנשי ה-IT של בנק ישראל. הפרויקט יחל בחודשים הקרובים וצפוי להסתיים עד סוף 2011. היקפו הכספי של המכרז להטמעה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים. עם תום הפרויקט, צפויות המערכות לשמש מאות מעובדי הבנק בדרגים השונים.

הפרויקט כולל, בין היתר, העברה של כל מערך הדיווח וההפצה בבנק ישראל לפלטפורמת הבינה העסקית של קוגנוס. כמו כן, הוא כולל אפיון של הדו"חות, פיתוח והתאמות לבנק, בדיקות ותהליכי הדרכה והטמעה עבור משתמשי הארגון.

המערכת המוטמעת מחליפה את כלל מחוללי הדו"חות הישנים בשימוש המחלקות השונות בבנק. אנשי בנק ישראל יחלו בקרוב בתהליך של הסבת כלל הדו"חות הקיימים לפלטפורמת ה-BI, ובתום הפרויקט, כל דו"ח שיפותח עבור המחלקות השונות יפותח תוך שימוש בתשתית קוגנוס. מערכת ה-BI הארגונית שתפותח עבור בנק ישראל תכלול פורטלים ארגוניים ותהליכי הפצת מידע אוטומטיים בזמן אמת, המאפשרים למנהלים שונים לקבל מידע ישירות לשולחן העבודה שלהם.

גרסת קוגנוס 10 שתוטמע בבנק מהווה פלטפורמה המספקת למשתמשים העסקיים תמונה משולבת של מידע היסטורי יחד עם עדכונים בזמן אמת. זאת, כדי לקבל מושג שלם ומקיף אודות מצב הארגון. העובדים ברמות השונות מקבלים אפשרות לגשת לנתונים במגוון רחב של חיתוכים ואופני הצגה, החל ממידע פשוט, בזמן אמת, ועד לחיזוי בתצורת "מה אם" ולניתוחים מורכבים. הפלטפורמה כוללת מגוון סוגים של דו"חות, עם כלי תכנון שונים, כגון: תכנון תקציב, לצד כלי ניהול סיכונים, והכול ניתן להצגה במבחר תצורות. המאפיין אותה הוא האיגוד של כלל הניתוחים השונים.

לגרסת קוגנוס שתעמוד בבסיס פרויקט ה-BI בבנק ישראל, יש ממשק משתמש אינטגרטיבי יותר לצד היצע רחב בתחומי ניתוח אנליטי, גרפיקה, חיזוי ושיפורים טכנולוגיים נוספים. המוצר כולל מעבר ל-BI, גם קבלת החלטות קבוצתית, סטטיסטיקה משולבת ו-BI נייד. עוד כולל המוצר יכולות לשאול שאילתות דינמיות, אינטגרציה סטטיסטית, בשל שילוב SPSS אותה רכשה יבמ, והפקת וקבלת דו"חות אקטיביים.

המערכת השנייה שתוטמע, IBM InfoSphere DataStage, משלבת נתונים ממגוון מקורות ועל גבי ערוצים שונים בבנק, ומשנעת אותם ליישומים הארגוניים השונים, לאחר עיבוד שנעשה בהם. שילוב הנתונים נעשה על פי דרישה, ובאופן מקבילי, תוך יכולת טיפול בתעבורת נתונים בהיקף נרחב.

לא נמסרו תגובות בנק ישראל וליבי טכנולוגיות לידיעה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    החלטה תמוהה בהתחשב בעובדה שיש להם כבר מחסן נתונים וכלי BI של SAP ו BO.

אירועים קרובים