בורסת לונדון היגרה כולה ללינוקס

הבורסה בבירה הבריטית עברה לקוד פתוח לאחר שהמערכת הקודמת שלה, מבוססת מיקרוסופט, קרסה ב-2008 למשך כמה שעות - מה שהביא לקוחות לעבור לבורסה השנייה בלונדון ● מערכת הלינוקס (Linux), מבוססת SUSE-נובל, פותחה בשפת ++C ומתוארת כ-"בעלת יכולת גידול רבה, יכולות מסחר מקביליות, ביצועים גבוהים עבור משתמשים רבים, פונקציונליות עשירה וזמני נפילה מזעריים"

מערכת המסחר של בורסת לונדון עברה הסבה כוללת לפלטפורמה מבוססת קוד פתוח. ההסבה הסתיימה שלשום (ג'), לאחר עיכוב בן מספר חודשים.

מערכת הלינוקס (Linux), מבוססת SUSE-נובל, פותחה בשפת ++C והוטמעה על ידי חברת הפיתוח מסרי לנקה MilleniumIT. המערכת מתוארת כ-"בעלת יכולת גידול רבה, יכולות מסחר מקביליות, ביצועים גבוהים עבור משתמשים רבים, פונקציונליות עשירה וזמני נפילה מזעריים".

העיכוב בעליה לאוויר אירע לאחר שהמערכת כבר עבדה בפיילוט ברבעון האחרון של 2010, ותקלה שמקורה לא ידוע גרמה להשבתתה במשך שעתיים. ב-2008 נפלה המערכת הקודמת של בורסת לונדון, מבוססת תשתיות מיקרוסופט (Microsoft), למשך כמה שעות, מה שהוביל להחלטה על ההגירה ללינוקס. זאת, לאחר שבעקבות הנפילה עברו לקוחות לבורסה השנייה הממוקמת בבירה הבריטית.

ארגונים פיננסיים רבים בעולם עובדים על גבי פלטפורמות מבוססות מערכות הפעלה פתוחות, מאחר שיש להן כמה יתרונות: עלויות, צמצום זמני נפילות, יכולות גידול, ביצועי מיחשוב גבוהים ומענה בו זמני למשתמשים רבים. ההגירה של בורסת לונדון למערכת שכזו היא בעלת פרופיל גבוה.

חבייר רולה, מנכ"ל הבורסה הלונדונית, אמר שפעם היא הייתה מונופול, וכעת, כשיש עוד בורסה בבירת בריטניה, זו שבראשותו תספק את זמני התגובה וזמני הביצועים המהירים ביותר, כדי שלקוחות נוספים יעברו אליה. הוא ציין, כי יכולת העיבוד של המערכת החדשה שהוטמעה לכלל תנועות המסחר בנקודת זמן מסוימת עומדת על 126 מיקרו-שנייה, וכי המערכת מטפלת במיליוני תעבורות בו זמנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים