דיווח: מיקרוסופט ונוקיה מנהלות מגעים בנוגע לחלונות פון 7

שתי החברות מתכננות קו טלפונים חדש של נוקיה שיכלול את מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט - כך דווח בבלוג ● לדברי כותב הבלוג, המכשירים החדשים צפויים להיות "תחת המותג של נוקיה, עם המאפיינים שלה ושיימכרו בערוצי ההפצה שלה"

מיקרוסופט (Microsoft) ונוקיה (Nokia) מנהלות בימים אלה שיחות בנוגע לקו מכשירים חדש של החברה הפינית שיכללו את מערכת ההפעלה חלונות פון 7 (Windows Phone 7) – כך דיווח אתמול (ג') בלוגר רוסי.

הבלוגר, אלדאר מורטאזין, ציטט מקורות אנונימיים וכתב, כי "במהלך החודש האחרון, מאחורי דלתיים נעולות ובסודי סודות, מתקיימים דיונים שהחלו ביוזמת נוקיה על הרחבת שיתוף הפעולה בינה לבין מיקרוסופט. לא רק שיתוף פעולה טכנולוגי, אלא תכנון של קו שלם של טלפונים עם חלונות פון 7 שיהיו תחת המותג של נוקיה, עם המאפיינים שלה ושיימכרו בערוצי ההפצה שלה".

בתגובות שפרסמו בלוגרים אחרים לפוסט של מורטאזין הם מציינים את אמינות הדיווחים שלו בעבר.

דובר מטעם מיקרוסופט אמר בתגובה, כי "איננו מגיבים לשמועות והשערות".

חרושת השמועות על שיתוף פעולה אפשרי בין נוקיה למיקרוסופט החלה בספטמבר האחרון, כשענקית הסלולר מינתה כמנכ"לה החדש את סטיבן אילופ, מי שהיה נשיא החטיבה העסקית של מיקרוסופט. בזכות קשריו ההדוקים עם מעסיקתו לשעבר, הנמצאת כעת בתהליך של הפצת הגירסה החדשה שלה של חלונות פון 7, הועלו השערות ששתי החברות יוכלו לשתף פעולה זו עם זו, תחת הנהגתו של אילופ.

בתוך כך, הודיעה מיקרוסופט שבמהלך ששת השבועות מאז השקת חלונות פון 7 (Windows Phone 7) שווקו כבר 1.5 מיליון מכשירים הנושאים אותה.

הנתון – המציין את מספר המכשירים שנמצאים כעת על המדפים ולא כאלה שכבר נמכרו ללקוחות קצה – הוא האיתות הראשון למאמצים שמשקיעה החברה לשיפור החדירה שלה לתחום הנייד, בתמיכת שיתופי הפעולה עם LG ,HTC, סמסונג (Samsung) ו-AT&T.

"המכירות מתקדמות בקצב התואם את שיפור המוניטין של מערכת ההפעלה, המציעה חוויה ייחודית, והן תואמות את ציפיותינו – בייחוד אם משווים לפלטפורמות אחרות בתחילת השקתן", כתב אכים ברג, סגן נשיא לעסקים ושיווק של חלונות פון במיקרוסופט, בפוסט שפרסם באתר החברה. "אנחנו יודעים שיש לנו תחרות קשה, וזהו מוצר חדש לחלוטין. מדובר במרוץ – זה לא זינוק, אבל אין ספק שאנחנו משיגים מומנטום ואנחנו מוכנים לריצה למרחקים ארוכים".

ברג כתב בנוסף שהחברה בודקת 4,000 יישומים לחלונות פון 7 שנכתבו על ידי 18 אלף מפתחים. היישומים הללו יהיו זמינים בקרוב ויצטרפו ליותר מ-2,000 היישומים הקיימים בחנות Markeplace.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים