מיקרוסופט מתכוונת להציע גרסה חדשה של חלונות למחשבי לוח

הענקית מרדמונד מתכוונת להכריז על גרסה של מערכת ההפעלה שתפעל בשבבים בארכיטקטורה של חברת ARM הבריטית, אשר מתחרים בארכיטקטורת X86 של אינטל - כך עולה מידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל ● במקביל, ממיקרוסופט נמסר, כי חלונות פון 7 צוברת תנופה בשוק הגואה של הטלפונים החכמים, וכי מאז ההשקה לפני שישה שבועות, נמכרו 1.5 מיליון מכשירים עם מערכת ההפעלה

מיקרוסופט (Microsoft) שוקדת בימים אלה על פיתוח גרסה חדשה של חלונות (Windows) עבור מכשירים דוגמת מחשבי לוח – כך עולה מידיעות שפורסמו אתמול (ג'). במקביל, מהחברה נמסר, כי מערכת ההפעלה חלונות פון 7 (Windows Phone 7) צוברת תנופה בשוק הגואה של הטלפונים החכמים.

בכוונת מיקרוסופט להציע גרסה של מערכת ההפעלה שתפעל לראשונה במעבדי ARM – כך על פי ידיעות שהופיעו בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ופורסמו על ידי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). מעבדי ARM שולטים בשוק של מחשבי הלוח ומכשירי כף היד.

על פי הידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל, ונסמכת על "מקורות יודעי דבר", מתכוונים בענקית מרדמונד להכריז על גרסה של חלונות שתפעל בשבבים בארכיטקטורה של חברת ARM הבריטית, אשר מתחרים בארכיטקטורת X86 של אינטל (Intel).

לא ברור, עם זאת, מתי תופיע הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, אך אין ספק ששיתוף פעולה עם ARM יוכל לסייע למיקרוסופט להדביק, לפחות במידה מסוימת, את הפיגור בשוק מחשבי הלוח ושאר מכשירים שבהם מיוחסת חשיבות לצריכה נמוכה של אנרגיה מהסוללה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות מיקרוסופט ו-ARM.

במקביל, פרסמה מיקרוסופט, כי עד כה – בתוך שישה שבועות מההשקה – נמכרו 1.5 מיליון יחידות של מכשירי טלפון סלולריים עם מערכת ההפעלה חלונות פון 7. בכך, טענה החברה, עמדה מערכת ההפעלה החדשה בציפיות "המציאותיות" שלה.

על פי הערכות האנליסטים, חלונות פון 7 מייצגת, אולי, את ההזדמנות האחרונה של מיקרוסופט לבסס נוכחות של ממש בשוק הלוהט של הטלפונים החכמים, שבו שולטות כיום אפל (Apple) וגוגל (Google).

נתוני המכירות פורסמו בראשונה על ידי אצ'ים ברג, סגן נשיא לשיווק חלונות פון (Windows Phone), בראיון שפורסם באתר האינטרנט של מיקרוסופט. "זה נתון נאה. למיקרוסופט צפויים מאבקים קשים בשוק הסלולרי", אמר קולין גיליס, אנליסט מחברת BGC Partners. עם זאת, ציין גיליס, כי ייתכן שהמספר מתייחס למכירות בערוצי ההפצה, ואין מדובר בהכרח במכשירים שהגיעו כבר לידיהם של הלקוחות. אם זה אכן המצב, מעיבה עובדה זו על הנתונים המרשימים לכאורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים