האיחוד האירופי צירף את ישראל לרשימת המדינות ששומרות על פרטיות הנתונים

בהחלטה זו הכיר האיחוד בכך שהחוק הישראלי לשמירת הפרטיות מעניק הגנה הולמת ● ההחלטה תיכנס לתקפה בעוד כחודש, ועד אז יוכלו חברי הפרלמנט האירופי לבקר אותה – אולם לא לבטלה ● ישראל מצטרפת לשש מדינות נוספות שנמצאות ברשימה: שווייץ, ארגנטינה, קנדה והאיים גרנזי, מאן וג'רזי

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

ישראל תהיה המדינה השביעית שהחוקים שלה לשמירה על פרטיות הנתונים אושרו על ידי האיחוד האירופי. האישור מאפשר לחברות להעביר פרטים אישיים לישראל בצורה חופשית, מבלי להפר את חוקי האיחוד.

הצירוף הרשמי לרשימה יהיה בעוד חודש, שבמהלכו ניתן לבקר את ההחלטה בפרלמנט האירופי, אך לא ניתן לבטלה. "ההחלטה לצרף את ישראל התקבלה ב-25 באוקטובר", מסרה דוברת מטעם האיחוד. "הפרלמנט האירופי יכול לבקר את ההחלטה במשך חודש, אך דעתו אינה מחייבת את רשויות האיחוד". "בהתאם לנוהל תצורף ישראל רשמית לרשימה בסוף השנה", הוסיפה.

אירלנד התנגדה לצירוף ישראל לרשימה בעקבות השימוש בשמונה דרכונים איריים בהתנקשות בדובאי, שעל פי פרסומים בלתי רשמיים בוצעה על ידי המוסד.

החוק האירופי לשמירה על פרטיות הנתונים אוסר להעביר פרטים אישיים אל מחוץ לתחומי האזור הכלכלי האירופי – למעט למדינות שהחוקים שלהן לשמירה על פרטיות הנתונים מעניקים הגנה "הולמת". זאת, אלא אם קיימת הצדקה מיוחדת להעביר את הנתונים.

כיום כוללת רשימת המדינות שאליהם מותר להעביר נתונים את שווייץ, ארגנטינה, קנדה, האי גרנזי, האי מאן והאי ג'רזי (שלושה איים בתעלת למנש, שנחשבים לשטח חסות של בריטניה ואינם חברים באיחוד האירופי). גם לארצות הברית מותר להעביר פרטים אישיים, בתנאי שהארגון הנמען מקבל על עצמו את עקרונות הפרטיות של משרד הסחר האמריקני. בקשה דומה שהגישה אורוגוואי זכתה לתמיכת הוועדה הטכנית, אך טרם אושרה על ידי הרשויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים