דיווח: יבמ תרכוש את חברת האבטחה פורטינט

המשא ומתן בין שתי החברות החל לפני חודשיים ומצוי בשלב מתקדם - כך על פי מקורות המקורבים לעסקה ● פורטינט פועלת בעולם ה-UTM - ניהול האיומים האחוד ● השווי שלה עומד על יותר משני מיליארד דולרים

יבמ (IBM) עומדת לרכוש את חברת אבטחת המידע פורטינט (Fortinet). סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) דיווחה על כך בסוף השבוע, על פי מקורות המקורבים לעסקה, שסירבו להזדהות. המקורות מסרו, כי המשא ומתן בין שתי החברות החל לפני חודשיים ומצוי בשלב מתקדם. שווי השוק של הנרכשת עומד על 2.14 מיליארד דולרים, אולם לא ברור מה יהא סכום הרכישה הסופי.

מטה פורטינט שוכן בסאניווייל קליפורניה, והחברה מונה יותר מ-1,200 עובדים, כשליש מהם עוסקים במו"פ. היא הונפקה בשנה שעברה, ומאז עלו מניותיה ב-71%, מה שהגדיל את הסבירות לרכישתה. ברבעון השלישי השנה היא כמעט הכפילה את מחזורה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מ-7.89 מיליון דולרים ל-14 מיליון. לחברה לקוחות בעולם ממגוון מגזרי שוק, ביניהם ביטחון, ממשלה, ספקי אינטרנט וטלקום, בנקים ומוסדות פיננסים, גופי בריאות, חינוך והשכלה גבוהה ועוד.

פורטינט פועלת בעולם האבטחה, ומובילה במונחי נתח שוק, על פי גרטנר (Gartner), את תחום מערכות ה-UTM (ר"ת Unified Threat Management) – ניהול האיומים האחוד. חברות המחקר תמימות דעים בהערכותיהן שתחום ה-UTM, שעמד על 1.2 מיליארד דולרים ב-2008, ישלש את עצמו עד 2011, ויגיע למחזור של 3.1 מיליארד דולרים. החברה מספקת מערכת הגנה נרחבת על הרשת והתכנים, באמצעות שמונה יישומי אבטחה ושירותים עיקריים: אנטי-וירוס, פיירוול, VPN, מניעת חדירות (IPS), מונע דואר זבל ורוגלות, סינון של תכני אינטרנט וניהול תעבורה.

גישת ניהול האיומים האחוד מספקת מענה למגוון איומים, למורכבות שלהם, כמו גם לשימוש ברכיבי מיחשוב שונים מצד המשתמשים הארגוניים, דוגמת מחשב נייד וטלפון סלולרי חכם המכיל יישומי רשת. היא עונה למצב שבו ארגונים מצאו עצמם מלאים בטכנולוגית אבטחה שונות, כשאיחוד כל פונקציות האבטחה השונות למערכת אחת מאפשר לצמצם משמעותית את העלות שלהן, ומפשט את הצורך בניהול המורכב שלהן. פורטינט מאחדת בין ניהול הרשת לכלי אבטחה מסורתיים. לתפיסת החברה, ניתן לאכוף מדיניות אבטחת מידע ברשתות LAN באמצעות שימוש בהתקנים עתירי ביצועים. הפתרונות עונים לדרישות מנהלי אבטחת מידע ורשתות ארגוניות המעוניינים למנוע במהירות גדולה מאוד את אותם איומי אבטחת מידע המשלבים חדירות, חסימת וירוסים, תולעים ומתקפות מניעת שירות (DoS). הם מספקים הגנה מלאה וכוללת גם אל מול איומי אבטחת מידע המגיעים בשל שימוש במכשירים נישאים שונים.

אנליסטים העריכו, כי הרכישה נועדה לגשר על פער בהיצע של יבמ בעולם האבטחה, לצד העובדה שהמדובר בחברה הצומחת במהירות.

במאי השנה שרטט סם פלמיסאנו, נשיא ומנכ"ל יבמ, בפני המשקיעים של החברה את מפת הדרכים של הענק הכחול וקבע, כי מחצית מהכנסותיה תגיע בתוך ארבע שנים מעולם התוכנה. אם יעד זה יתממש, מדובר בעלייה של 33% לעומת הנתונים ב-2003, אז עמד חלקה של התוכנה ברווחי הענק הכחול על כשליש.

פלמיסאנו אמר שהחברה תמשיך להיות "רוכשת אגרסיבית", ותקדיש לרכישות בין 2011 ל-2015 סכום של 20 מיליארד דולרים. בשנים האחרונות החברה השקיעה ברכישות סכום שנתי של 3 מיליארד דולרים. מאז 2002 רכשה יבמ 70 חברות בסכום מצטבר של 14 מיליארד דולרים. הרכישה הגדולה מכולן הייתה של קוגנוס (Cognos) ב-2007 תמורת 5 מיליארד דולרים וביולי 2009 את SPSS תמורת 1.2 מיליארד דולרים.

בספטמבר השנה רכש הענק הכחול את בלייד (Blade Network Technologies), ספקית טכנולוגיות למיטוב תעבורת רשת, תמורת סכום מוערך של 400 מיליון דולרים. ימים אחדים קודם לכן רכשה יבמ את נטצה (Netezza) תמורת כ-1.7 מיליארד דולרים במזומן. נטצה מספקת מוצרים המשלבים בסיסי נתונים, שרתים ומערכי אחסון, בהתקן מרכזי אחד, קל להתקנה ולהטמעה, הדורש ניהול מועט.

דוברי יבמ ופורטינט סירבו להגיב לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים