פלאפון זכתה במכרז לאספקת שירותי סלולר למשרדי הממשלה; ההיקף: 900 מיליון שקלים

ההתקשרות של הממשלה עם פלאפון, שגברה על סלקום, היא למשך חמש השנים הקרובות ● התעריפים שנקבעו במכרז הם 7.1 אגורות לדקת שיחה, 10.9 אגורות למשלוח מסרון ודמי שימוש חודשיים למנוי של 32 שקלים

פלאפון גברה על סלקום וזכתה במכרז שנערך על ידי מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי, לאספקת שירותי תקשורת סלולר עבור כלל משרדי הממשלה. המכרז הוא לתקופה של שלוש שנים עם אפשרות להארכת ההתקשרות בשנתיים נוספות. עלותו מוערכת בכ-900 מיליון שקלים.

ההסכם ייכנס לתוקף בפברואר 2011. פלאפון כבר מספקת בעשר השנים האחרונות את השירותים הסלולריים לממשלה, ליחידות הסמך וכן גופים ציבוריים נוספים כגון המשטרה ובתי החולים הממשלתיים. מדובר במכרז הסלולר הגדול ביותר שנערך עד כה, לאספקת שירותים עבור כ-75 אלף מכשירים, עם פוטנציאל גידול של עד 110 אלף מכשירים.

התעריפים שנקבעו במכרז הם 7.1 אגורות (8.2 אגורות כולל מע"מ) לדקת שיחה מהמכשירים הניידים לכל היעדים ועלות של 10.9 אגורות (12.6 אגורות כולל מע"מ) למשלוח מסרון (SMS). עלות דמי שימוש חודשיים למנוי עומדת על 32 שקלים (37.1 שקלים כולל מע"מ). בנוסף, הזוכה במכרז נדרש לספק הטבות נוספות של 2,000 דקות שיחה ו-350 מסרונים חינם מדי חודש לכלל מנויי הממשלה.

המתמודדים במכרז נדרשו להציע מכשירים סלולריים התומכים בסנכרון מלא לדואר אלקטרוני, שירותי גלישה לאינטרנט בארץ ובחו"ל,מענה לדרישות אבטחת מידע ועוד. כמו כן, ניתנה התייחסות במכרז למכשירים עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים כגון: מכשירים כשרים, מכשירים לבעלי מוגבלויות ומענה לצרכים מיוחדים של גופים ביטחוניים.

המכרז נערך באינטרנט בשיטת "המכרז ההולנדי", תוך שימוש בתיאוריות מתקדמות מתורת המשחקים במכרזים. בשונה ממכרזים ממוכנים הנערכים בשיטת "מכרז אנגלי" בהם החלטות המציעים מושפעות מההצעה השנייה בטיבה, בשיטת "המכרז ההולנדי" המחיר עלה באופן הדרגתי אוטומטית על ידי המערכת בפרק זמן קבוע עד שהתקבלה ההצעה הזוכה.

להערכת כלכלני מינהל הרכש הממשלתי, התעריפים שהושגו במכרז משקפים חיסכון של יותר מ-50% ממחירי השוק של חברות גדולות במשק, והוזלה של 12% עד 40% מהתעריפים הנוכחיים שמשלמת הממשלה. מהאוצר נמסר כי התעריפים יניבו חיסכון בהוצאה הציבורית של יותר מ-20 מיליוני שקלים בשנה.

החשב הכללי, שוקי אורן, אמר כי "בשונה ממכרז הסלולר הקודם, במכרז זה ניתן דגש לחדשנות הטכנולוגית הקיימת בענף עם ראיה ארוכת טווח לשיפורים טכנולוגים עתידים ולרמת שירות למנויים, וכן לשינוי שחל בתפיסת המוצר ככלי עבודה מתקדם".

מנהל מינהל הרכש הממשלתי, ליאור אגאי, אמר כי "המכרז הסתיים בהצלחה בשל השימוש בשיטות מתקדמות בתורת המשחקים ובשל מיצוי היתרון לגודל הממשלה. במכרז ניתן דגש למנגנון לצירוף מנויים לצורך הוזלת ההוצאה הציבורית בגופים ציבוריים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. MAX

    מדוע מעל ל1000 עובדי קבלן במחשוב בממשלה לא הוכללו במכרז זה וממשיכים להיות פראירים ולשלם כמעט שקל לדקת שיחה !! למה

  2. אבי נתיב

    מיכרז יפה ומאתגר לשאר הגופים הגדולים אך אין התיחסות לשיחות יוצאות ממכשירים נייחים למכשירים סלולרים במיסגרת המיכרז

  3. שי

    מסכנים - משתתף בצערכם , הרשת שלהם על הפנים

אירועים קרובים