HP תרכוש את חברת אבטחת המידע ארקסייט תמורת 1.5 מיליארד דולרים

מערכת הניהול ואבטחת המידע של ארקסייט מספקת נקודת מבט מרכזית על אירועי האבטחה ומאפשרת לנטר ולקבל דיווח והתראות בזמן אמת על אירועים ● שווייה של ארקסייט עמד בסוף השבוע על 1.2 מיליארד דולרים ● החברה הנרכשת מיוצגת בישראל על ידי !We

HP תרכוש את חברת אבטחת המידע ארקסייט (ArcSight) תמורת 1.5 מיליארד דולרים במזומן – כך דיווחו מקורות המקורבים לעסקה לוול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) ולסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). העסקה צפויה להתפרסם היום (ב'). שווי החברה הנרכשת עמד בסוף השבוע על 1.2 מיליארד דולרים.

מטה ארקסייט, המיוצגת בישראל על ידי !We, ממוקם בקופרטינו, קליפורניה, והיא הונפקה ב-2008. התוכנות שאותן היא מספקת עוקבות אחר פעילויות חשודות בשרתים של הלקוחות הארגוניים. מערכת ניהול האירועים ואבטחת המידע (SIEM) של ארקסייט מספקת לצוותי אבטחת המידע ולמנהלים של הארגונים נקודת מבט מרכזית על אירועי האבטחה ומסייעת להתגונן מפני איומים פנימיים וחיצוניים, תוך התאמה מלאה לדרישות הרגולטור. המערכת מאפשרת לנטר ולקבל דיווח והתראות בזמן אמת על אירועי אבטחת מידע, על ידי כך שהיא אוספת אירועים ממערכות ה-IT השונות בארגון, ללא צורך בהתקנת סוכנים. היא משלבת ניתוח סטטיסטי וניתוחי קורלציה, ומאפשרת תעדוף וזיהוי אירועים על בסיס מקורות מידע שונים. כמו כן, המערכת מכילה ממשקי תצוגה לחיווי בזמן אמת וממשק דו"חות מובנה. יש לה יכולות ניהול אירוע, ובכלל זה מסגרת העבודה ותהליכי זרימה הארגוניים הנדרשים – החל משלב קבלת ההתראה ועד שלב סגירת האירוע.

מספר הלקוחות של ארקסייט עומד על יותר מאלף. ניתן למצוא ביניהם את משרד האוצר האמריקני, הבנק הפדרלי של ארצות הברית, הסוכנות הממשלתית להגנה על מערכות מידע (DISA), הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), וריזון (Verizon), זירוקס (Xerox), יוניסיס (Unisys). בין הלקוחות בישראל, ש-!We כבר הטמיעה בהם כמה ממוצריה, נמנים בנקים, בהם בנק לאומי ובנק אדנים, חברות כרטיסי אשראי ומוסדות פיננסיים נוספים. במרץ השנה הקימה !We מערכת לניהול אירועי אבטחת מידע של ארקסייט בתהיל"ה ובמרכב"ה, בפרויקט בעלות של מיליוני שקלים. המערכת שהוטמעה מספקת לצוותי אבטחת המידע ולמנהלים בתהיל"ה ובמרכב"ה נקודת מבט מרכזית על אירועי האבטחה ואת היכולת לנטר ולקבל התראות בזמן אמת על אירועי אבטחת מידע.

אנליסט: כדאי לקנות מניות של HP

"יש ל-HP הרבה מזומן בקופה, והיא רוצה לרכוש הכול, בעיקר לפני דל (Dell)", אמר אלברט קינג, מנהל השקעות ראשי ב-Prophet Capital, בהתייחסו למאבק בין שתי החברות על רכישת 3Par, ש-HP ניצחה בו, בסופו של דבר. הוא הוסיף, כי "חשוב ל-HP להשקיע ברכישות, בעיקר כדי להראות שהחברה בתנועה מתמדת ובצמיחה".

לדברי אהרון רייקרס, אנליסט בחברת הייעוץ לאבטחה ב-Stifel Nicolaus & Co, הרכישה תסייע ל-HP להרחיב את ההיצע שלה בעולם הדטה סנטר ובניהולו, בעיקר בחדרי מיחשוב מרובי שרתים. "עולם התוכנה מאוד חשוב ל-HP", ציין. רייקרס אף המליץ, בשל העסקה, לרכוש מניות של ענקית הטכנולוגיה.

שתי החברות סירבו להגיב על הפרסום אודות הרכישה.

ארקסייט העמידה עצמה למכירה לפני שבועיים. בעבר היו הערכות שלפיהן HP מעוניינת לרכוש אותה, אלא שהדבר נמנע ממנה, כיוון שהיו לה הסכמי OEM עם SenSage – מתחרה של ארקסייט בעולם ניהול האירועים ואבטחת המידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים