דיווחים: מארק הארד נמצא במגעים לקבלת תפקיד ניהולי בכיר באורקל

טיבו המדויק של התפקיד ש-"ייתפר" להארד טרם נקבע - כך מסרו לוול-סטריט ג'ורנל מקורות המקורבים לעסקה ● לדבריהם, המגעים בין הארד לאורקל טרם הושלמו, וכלל לא בטוח שהם יסתיימו בהצלחה ● בכל מקרה, הנהלת אורקל צריכה לאשר את המינוי

מארק הארד, מנכ"ל HP המודח, מצוי במגעים עם אורקל (Oracle) למינויו כמנהל בכיר בחברה – כך מסרו מקורות המקורבים למגעים לוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). טיבו המדויק של התפקיד ש-"ייתפר" להארד טרם נקבע. המקורות ציינו, כי המגעים בין הארד לאורקל טרם הושלמו, וכי כלל לא בטוח שהם יסתיימו בהצלחה. בכל מקרה, הנהלת אורקל צריכה לאשר את המינוי.

בשנים האחרונות הותיר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, את ניהול החברה בידיהם של שני נשיאיה, צפרא כץ וצ'ארלס פיליפס, שניצבים מתחתיו בהיררכיית הניהול בה. המקורות ציינו, כי אין בכוונתו של אליסון, שהינו חבר אישי של הארד, לפנות לו את מקומו.

בעשור האחרון התנהלו שיתופי פעולה בין אורקל ל-HP, אולם היחסים בין שתי החברות הצטננו לאחר שאורקל רכשה את סאן (Sun). לפני יותר משנה השיקה אורקל את מערכת האקסהדטה (Exadata), מכונת בסיס הנתונים החדשה של החברה, המשלבת יחדיו רכיבי חומרה ותוכנה. מערכת זו, בגרסתה הראשונה, הייתה מבוססת על רכיבי חומרה של HP. לאחר רכישת סאן השיקה החברה גרסה שנייה של המוצר, שבו התבססה מכונת בסיס הנתונים על החומרה של סאן.

הארד הוא בעל ניסיון ניהולי מרשים. תחת הנהגתו, הפכה HP ליצרנית המחשבים האישיים ומערכות השרתים הגדולה בעולם, והיא חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם במדד ההכנסות. מנגד, הארד ספג ביקורת על סגנונו האישי, כמו גם על העובדה שהביא לפיטורים של אלפים רבים מעובדי החברה ושל רבים מעובדי EDS, שאותה רכשה HP. כן נמתחה עליו ביקורת בשל העובדה שצמצם באופן ניכר את היקפי התקציבים המוקדשים לחדשנות ולמו"פ בחברה.

בעקבות פיטוריו מ-HP, הודח הארד בשבוע שעבר מתפקידו כחבר הנהלה של תאגיד התקשורת והבידור ניוז קורפ (News Corp). התאגיד הודיע לבורסה בארצות הברית, כי החליט שלא להעמיד מחדש את מועמדותו של הארד לתפקיד וכי הוא "לא ישמש כדירקטור לאחר אסיפת בעלי המניות השנתית, שתיערך ב-15 באוקטובר". תפקיד חבר ההנהלה בניוז קורפ היה היחיד שאותו מילא הארד מעבר להיותו מנכ"ל HP, וזו שילמה להארד בשנתה הכספית האחרונה 231 אלף דולרים, חלקם במזומן וחלקם באופציות למניות. הארד שימש בתפקיד מאז פברואר 2008.

לפני כמה שבועות הודח הארד מתפקידו כמנכ"ל ונשיא HP, בעקבות האשמות של החברה, כי הגיש דיווח הוצאות שגוי, שבו הייתה מעורבת גם ג'ודי פישר, עובדת הקבלן שנשכרה על מנת לבצע עבודות עבור HP ואשר פוטרה מתפקידה. פישר האשימה את הארד שהטריד אותה מינית, אלא שבחקירה פנימית שנערכה על ידי ענקית הטכנולוגיה, בהוראת הנהלת החברה, לא נמצאו עדויות לכך. עם חשיפת הפרשה אישרה פישר את הדיווחים שלפיהם התביעה שלה נגד הארד יושבה, וכי מערכת היחסים ביניהם לא הייתה בעלת אופי מיני. כמה ימים לאחר מכן נודע, כי הסיבה לפיטוריה של פישר הייתה סירובה לקיים יחסי מין עם הארד. בימים שטרם הדחתו ניסה הארד למנוע מהנהלת HP מלחשוף את האישומים בהטרדה מינית – – וכשל.

לאחר הדחתו של הארד שלח אליסון מכתב זועם לניו-יורק טיימס (New York Times) ובו הגן על חברו האישי הארד. "מועצת המנהלים של HP קיבלה את ההחלטה הגרועה ביותר בנוגע לכוח אדם מאז שהאידיוטים ממועצת המנהלים של אפל (Apple) פיטרו את סטיב ג'ובס, לפני שנים רבות". לדבריו, "בכך שהורתה על פרישתו של הארד, פעלה מועצת המנהלים בניגוד לאינטרסים של העובדים, בעלי המניות, הלקוחות והשותפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים