הקץ למאבק? הנהלת 3Par קיבלה את הצעת הרכש החדשה של HP וביטלה את העסקה עם דל

אם לא תחולנה התפתחויות נוספות, תשלם HP תמורת חברת האחסון שני מיליארד דולרים במזומן ● דל בתגובה: יש לנו זכות להשוות את ההצעה בתוך שלושה ימי עסקים. נשקול את צעדינו ● אנליסטים: HP לא רוצה עוד חברת אחסון, אלא לחפות על פרשת מארק הארד

נראה כי המאבק בן השבועיים על רכישת חברת האחסון 3Par – המתנהל בין שתי ענקיות המיחשוב HP ודל (Dell) – מתקרב לקו הסיום. לאחר שבסוף השבוע הודיעה דל כי היא העלתה את הצעת הרכש שלה ואילו הנהלת 3Par מצידה הודיעה כי היא מקבלת את ההצעה – הציעה אתמול (שבת) HP הצעת רכש חדשה. בשל כך, הודיעה הנהלת 3Par, כי היא בחרה לקבל את ההצעה החדשה וביטלה הסכמה קודמת לרכישה על ידי דל.

כזכור, מוקדם יותר החודש הודיעה דל על כוונתה לרכוש את חברת האחסון תמורת כ-1.15 מיליארד דולרים במזומן, המשקפים מחיר של 18 דולרים למניה. ימים אחדים לאחר מכן, בשבוע שעבר, הגישה HP הצעת רכישה נגדית, שעמדה על 1.6 מיליארד דולרים, לפי שווי מניה של על 24 דולרים. בתגובה הציעה דל 24.3 דולרים למניה, והצעה זו התקבלה על ידי דירקטוריון החברה הנרכשת. לאחר מכן, ביום ה' האחרון, הציעה HP לרכוש את החברה לפי שווי של 27 דולרים למניה, ודל השוותה בלילה את הצעתה לזו של HP. הנהלת 3Par הודיעה ביום ו' כי היא מקבלת, שוב, את הצעת דל.

אלא שאתמול היוצרות השתנו שוב: 3Par הודיעה, כי היא קיבלה הצעה חדשה ועדיפה מ-HP, העומדת על שווי של 30 דולרים למניה, כלומר שני מיליארד דולרים. המדובר בהצעה גבוהה ב-11% מההצעה האחרונה של דל. לכן, הודיעה הנהלת 3Par, שהיא מבטלת לעת עתה את הסכם הרכישה עם דל.

3Par נוסדה ב-1999 והמטה שלה ממוקם בעיר פרימונט שבקליפורניה. החברה מעסיקה 670 עובדים ומייצרת מערכות שמסייעות לחברות לאחסן ולנהל מידע באופן יעיל יותר. לחברה יש טכנולוגיה של Thin Provisioning (הקצאה רזה), המספקת יכולת לנתב ולחלק את קיבולת האחסון למידע הנדרשת בכל רגע נתון, לפי צרכים משתנים.

3Par השיקה את מוצריה ב-2002, והונפקה ב-2007. באפריל 2010 דורגה במקום הרביעי ברשימת חברות הטכנולוגיה בעלות הצמיחה המהירה ביותר. יחד עם זאת, החברה עדיין אינה רווחית. בשנתה הפיסקאלית האחרונה, שהסתיימה לפני כמה חודשים, עמדו הכנסותיה של 3Par על 194.3 מיליון דולרים. בין לקוחותיה נמנים האתר Ask.com, הרשת החברתית מיי-ספייס (MySpace), ענקית התקשורת ורייזון (Verizon) וחברת האשראי קרדיט סוויס (Credit Suisse).

אנליסטים העריכו, כי המאבק של HP כלל לא קשור לצורך שלה בעוד חברת אחסון, אלא ברצון לחפות על הפיטורים של מנכ"ל החברה, מארק הארד, על רקע ההאשמות של הטרדות מיניות. "מבחינת HP, נראה כאילו הם מנסים להוכיח משהו", אמר שאו וו, אנליסט ב- Kaufman Brothers, "המהלך שלהם מסתמן כצעד אמוציונאלי לחלוטין".

הצעות הרכישה של שתי ענקיות המיחשוב והמאבק ביניהן, באים על רקע רצונן לחזק את תחום השירותים ולהרחיב את עסקיהן מעבר לעסקי ייצור המחשבים האישיים, הטומנים בחובם שולי רווח צרים למדי. HP ודל מנסות כל אחת לחוד, להגיע אל מרכזי המיחשוב הארגוניים בכלל ולמיחשוב הענן בפרט. עם הטכנולוגיה של החברה שתירכש על ידי מי מהן, הן תוכלנה לנצל בצורה טובה יותר את חומרת האחסון של הלקוחות.

דובר מטעם דל אמר, כי לחברה יש זכות להשוות את ההצעה בתוך שלושה ימי עסקים, כלומר עד יום ד' השבוע, וכי החברה תשקול את צעדיה במהלך השבוע. הוא סירב לומר אם בכוונת החברה להציע הצעת רכישה חדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים