סלקום זכתה במכרז להפעלת הקווים הנייחים של משרדי הממשלה; ההיקף: מאות מיליוני שקלים

חברת הסלולר תחליף חלק מהתשתיות של בזק בהנהלת בתי המשפט, משטרת ישראל, בנק ישראל, משרד החוץ, משרד האוצר, משרד הרווחה, משרד רה"מ ועוד ● המכרז שהסתיים התייחס ל-120 צירי PRI, כאשר על כל ציר כזה, שהוא הרכיב הטכנולוגי שעליו מעבירים שיחות, ניתן לבצע 30 שיחות בו זמנית ● בשלב הראשון סלקום תתקין 60 צירים, המהווים 10% מכלל שירותי המפ"א בממשלה, כאשר קיימת אופציה להרחבה לצירים נוספים ● במכרז התמודדו גם הוט, פרטנר ו-012

מהפך בשוק התקשורת הנייחת בארץ: חברת סלקום זכתה במכרז החשב הכללי לקווים הנייחים במשרדי הממשלה והיא תחליף חלק מהתשתיות של בזק שנמצאות במשרדים. המכרז שהסתיים התייחס ל-120 צירי PRI, כאשר על כל ציר כזה, שהוא הרכיב הטכנולוגי שעליו מעבירים שיחות, ניתן לבצע 30 שיחות בו זמנית. בשלב הראשון סלקום תתקין 60 צירים המהווים 10% מכלל שירותי המפ"א (מפעיל פנים ארצי) כאשר קיימת אופציה להרחבה לעוד צירים. היקף המכרז נאמד במאות מיליוני שקלים לשנה.

בסך הכל יש בממשלה כ-600 צירי PRI אולם בשלב זה לא ידוע מתי ואיך יופרטו יתר הקווים. בין השאר תחליף סלקום את בזק בהנהלת בתי המשפט, משטרת ישראל, בנק ישראל, משרד החוץ, משרד האוצר, משרד הרווחה, משרד רה"מ ועוד.

המכרז נערך באמצעות מערכת אינטרנטית שפותחה ביחידת ממשל זמין שבאגף החשב הכללי עם שלב מיון מוקדם בו נדרשו המציעים לעמוד בתנאי סף, לרבות רישיונות בתחום התקשורת, ובשלב השני נדרשו להגיש הצעת מחיר. במכרז התמודדו הוט, פרטנר ו-012 ובשלב התיחור הסופי, נותרו סלקום ופרטנר.

המחירים אשר הושגו לאחר שלב התיחור הם 2.5 אגורות לדקה בשיחה מקו נייח לקו נייח ו-28.5 אגורות לדקה בשיחה מקו נייח לטלפון סלולרי. באוצר אומרים, כי המחירים משקפים הנחה ממוצעת של כ-40% לעומת התעריפים שהממשלה משלמת כיום ומהווים חיסכון כספי ישיר של תשעה מיליון שקלים. בסלקום הדגישו, כי למרות שהמכרז נחשב לאסטרטגי עבור החברה, אין לראות בתעריפים אותם הציעה כמחירי הפסד.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר בעקבות הזכייה, כי "זוהי זכייה אסטרטגית המבססת את הפעילות של סלקום בתחום התקשורת הקווית והיא מתווספת לזכייה שלנו בשנה שעברה במכרז צה"ל לתקשורת הקווית".

שוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר, בירך על תוצאות המכרז ואמר כי הן מעידות על הכוח הגלום בעידוד התחרות בשווקים. שאיפת החשב הכללי, מעבר לתפקידו כמנהל הכספים של הממשלה המחויב לחסכון בעלויות בהן נושאת המדינה, היא עידוד התחרות שתביא בסופו של יום לתועלת לכלל הצרכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים