אינטל ורשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית הגיעו לפשרה בפרשת ההגבלים העסקיים

ההסכם יביא לביטול המשפט שאמור היה להיפתח נגד אינטל בספטמבר ● בתביעה שהוגשה בדצמבר 2009 נטען, כי אינטל נקטה בשיטות פסולות ואילצה יצרניות מחשבים - ובהן HP, דל, אייסר ויבמ - להימנע מרכישת שבבים מחברת AMD המתחרה ● בהודעתה מסרה הרשות, כי "אינטל הסכימה ליישום מערך חדש של נהלים ודרכי מסחר, שנועדו לרענן ולחדש את התחרות בשוק השבבים, ולמנוע ממנה למחוץ את יריבותיה בשוק זה"

ענקית השבבים אינטל (Intel) הגיעה להסכם פשרה עם רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) – כך על פי הודעה שפרסמה הרשות אתמול (ד'). בשל כך, יבוטל המשפט נגדה, שאמור היה להיפתח בחודש ספטמבר.

בשנה שעברה שילמה אינטל ל-AMD סכום של 1.25 מיליארד דולרים במסגרת הסכם פשרה שהושג בין החברות, אך רשות הסחר הפדרלית הוסיפה לנהל הליכים נגד ענקית השבבים. בתביעה שהוגשה בדצמבר נטען, כי אינטל נקטה בשיטות פסולות ואילצה יצרניות מחשבים – ובהן HP, דל (Dell), אייסר (Acer) ויבמ (IBM) – על מנת להימנע מרכישת שבבים מ-AMD, המתחרה בה. אינטל הכחישה את ההאשמות. מלבד הפרשה של AMD, חקרו ב-FTC אם אינטל פגעה בתחרות החופשית גם ביחס ליצרנית הכרטיסים הגראפיים Nvidia.

דיווחים על ההסכם המתגבש פורסמו לפני כשבועיים וחצי, אולם ההודעה הרשמית מטעם ה-FTC פורסמה, כאמור, רק אתמול. על פי הודעה זו, אינטל הסכימה במסגרת הסכם הפשרה ליישום מערך חדש של נהלים ודרכי מסחר, שנועדו לרענן ולחדש את התחרות בשוק השבבים "ולמנוע מאינטל למחוץ את יריבותיה בשוק זה".

הרשות הודיעה, כי ההסכם "אוסר על אינטל להשתמש באיומים, הסכמי חבילות מחירים, הנחות מותנות, או כל הצעה שתביא לשימוש בלעדי במוצרים שלה ותמנע תחרות בשוק ה-CPU (יחידת עיבוד מרכזית), ה-GPU (יחידת עיבוד גרפית) או תחרות בשוק השבבים". ההסכם גם אוסר על אינטל כל צורה של הטעיה או הונאה בפעילותה מול יצרני המחשבים, בעת הצגת יכולות העיבוד של מוצריה אל מול אלה של מתחרותיה.

"ההסכם האמור רחב בהרבה מכל שאר ההסכמים שנעשו בין הרשות ואינטל בעבר", מסרה הרשות. "הוא נועד להגן על כל מתחרותיה של אינטל מולה בכל תחומי הפעילות – שבבים, CPU, GPU".

אינטל נדרשת במסגרת ההסכם לחדש את הסכמי הקניין הרוחני שלה מול AMD ,Nvidia ו-Via Technologies, כך ששלוש החברות יוכלו להגדיל את עסקיהן מבלי לחשוש שאינטל תתבע אותן על הפרת קניין רוחני.

"המקרה הזה מצביע על כך שאנו נחושים לאפשר תחרות חופשית ולהילחם בשיטות מסחר פסולות המונעות תחרות שכזו, גם נגד חברות רבות עוצמה", אמר יושב ראש הרשות, ג'ון לייבוביץ'. "בקבלתנו את ההסכם הזה, אנחנו פותחים דלת לתחרות ומתווים עבור אינטל דרך שתמנע ממנה להגיע לבתי המשפט בשנים הקרובות. השגנו בהסכם יותר ממה שהיינו משיגים בבית המשפט בתביעה נגדה".

אינטל מצידה מסרה, כי ההסכם לא דרש ממנה להודות בהפרה של חוק כלשהו, או בהודאה באישומים נגדה. "ההסכם יאפשר לנו להתחרות ולספק ללקוחות את המוצרים הטובים ביותר באיכותם ובמחירם", נמסר מהחברה.

אירועים קרובים