מיקרוסופט: פלטפורמה נוספת למכשירים ניידים

הפלטפורמה החדשה, אשר מכונה Windows Embedded Handheld, נועדה להגביר את התפוקה של עובדי הארגון שנעזרים במכשירים ניידים כדי להגיע למידע עסקי קריטי, לגשת אליו ולפעול בהתאם ● היא תצטרף לשתי הפלטפורמות הקיימות אשר מיועדות ליצרניות OEM של מכשירים ניידים לארגונים - הראשונה היא Windows Embedded CE והשנייה Windows Mobile

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה על כוונתה להשיק פלטפורמה נוספת למכשירים ניידים – Windows Embedded Handheld. הפלטפורמה החדשה תצטרף לשתי הפלטפורמות הקיימות אשר מיועדות ליצרניות OEM של מכשירים ניידים לארגונים – הראשונה היא Windows Embedded CE והשנייה חלונות מובייל (Windows Mobile).

על פי מיקרוסופט הפלטפורמה החדשה, Windows Embedded Handheld, נועדה להגביר את התפוקה של עובדי הארגון שנעזרים במכשירים ניידים כדי להגיע למידע עסקי קריטי, לגשת אליו ולפעול בהתאם. הגרסה הראשונה של פלטפורמת Windows Embedded Handheld אמורה להופיע בהמשך השנה ולהתבסס על פלטפורמת Windows Mobile 6.5 בכל הקשור לתפקודי האבטחה ויכולות הניהול, תוך שמירה על ההשקעות שכבר ביצעו הארגונים ביישומים עסקיים ובהתקנים.

הפלטפורמה החדשה מייצגת מפנה בגישה של מיקרוסופט לדרישות התמיכה הייחודיות של המכשירים הניידים לאורך מחזור החיים, ציין דייוויד קרבס, מנהל המחלקה למכשירים ניידים ואלחוטיים בחברת VDC Research. התקנים אלה מוחלפים מדי ארבע עד חמש שנים ומשמשים למשימות קריטיות בענפים דוגמת תובלה, שרשרת אספקה, ביטחון פנים ושירותים, על פי קרבס.

קרבס מסביר, כי נוכח הקשיים בהם נתקלת מיקרוסופט בניסיונותיה לחזק את אחיזתה בפלח השוק של הטלפונים החכמים, בו נמצא הנתח שלה במגמת ירידה, החליטה החברה לפצל את פעילותה בתחום למספר ראשי חץ.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הכריז על הפלטפורמה החדשה במסגרת אירוע שערכה חברת מוטורולה בניו יורק, לרגל השקת המכשירים החדשים מסדרת ES400 שמיועדים לארגונים. על פי באלמר, ההשקעות בשוק של המכשירים הניידים לארגונים "יעניקו יתרונות של ממש בכל הקשור ליכולות ניהול ותפקודי אבטחה, ויבטיחו ללקוחות שהשקעותיהם במכישרים ניידים וביישומים עסקיים ייתמכו לאורך זמן", אמר באלמר.

באלמר הוסיף, כי פלטפורמת Windows Embedded תוסיף לתמוך בכלים שמשמשים לפיתוח יישומים ומכשירים, ובכלל זה Visual Studio 2008 ו-Windows Forms. גרסה שנייה עדכנית של פלטפורמת Windows Embedded Handheld, אשר מבוססת על טכנולוגיות של חלונות 7, תופיע במחצית השנייה של שנת 2011 ותכלול, על פי באלמר, תפקודים מתקדמים עבור מכשירים ארגוניים שפועלים ברשת. בכך מקווה באלמר לספק לארגונים נתיב ברור לשדרוג היישומים שמפותחים בכלים ובטכנולוגיות של מיקרוסופט.

חלק מהמשקיפים חוששים, כי ההכרזה של מיקרוסופט תזרע בלבול נוכח הפיצול של הפלטפורמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים