אינטל צפויה לרכוש את קומסיס בכשלושים מיליון דולרים

קומסיס מפתחת ומייצרת שבבים למחשבי כף יד ולמכשירי טלפון סלולריים תומכי WiMax ● עשרות עובדי החברה יצורפו, ככל הנראה, לאחד ממרכזי הפיתוח של אינטל בארץ ● אינטל ישראל סירבה להגיב לידיעה

אינטל (Intel) תרכוש, ככל הנראה, את חברת הסטארט-אפ הישראלית קומסיס, במחיר של מעט יותר מ-30 מיליון דולרים. המדובר במחיר הפסד, או שווה ערך ביחס להשקעה שנעשתה בה לאורך השנים. קומסיס מפתחת ומייצרת שבבים למחשבי כף יד ולמכשירי טלפון סלולריים תומכי WiMax. קו מוצרים נוסף של החברה כולל פתרונות תקשורת סלולרית בטכנולוגיית GPRS Edge. היא הוקמה ב-1995, ובמהלך שנות קיומה גייסה לערך 32 מיליון דולרים.

קומסיס מספקת מענה לטכנולוגיית האלחוט WiMax שאינטל מקדמת. הטכנולוגיה מספקת קישוריות במהירות גבוהה. אינטל מקדמת חזון במסגרתו מודמים אלחוטיים וטלפונים סלולריים יכללו שבבים התומכים בטכנולוגיית WiMax ומשתפת פעולה עם חברות על מנת לפרוש את טכנולוגיית WiMax ברחבי ארה"ב.

מאז שהוקמה, נמכרה קומסיס פעמיים, לקונקסנט ולטקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), ורוב כספי המכירה הועברו למשקיעים הראשונים בה, שמכרו את מרבית המניות שלהם לקרן ההשקעות מיקרודנט שבבעלות איתן ורטהיימר. זו נותרה בעלת המניות העיקרית בחברה לאחר המכירה שניה. ורטהיימר השקיע בשנים האחרונות בחברה עשרות מיליוני דולרים, וצפוי לכסות את השקעתו מהמכירה הצפויה לאינטל. הרכישה תבוצע באמצעות אינטל קפיטל – קרן ההשקעות של החברה. עשרות עובדי קומסיס יצורפו, ככל הנראה, לאחד ממרכזי הפיתוח של אינטל בארץ.

אינטל ישראל סירבה להגיב לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים