לראשונה: מכירות הטלפונים מבוססי האנדרואיד עקפו את אלה של חלונות מובייל

מדו"ח של גרטנר עולה, כי נתח השוק של מכשירי האנדרואיד עמד ברבעון הראשון של 2010 על 9.6%, ושל המכשירים המבוססים על חלונות מובייל - על 6.8% ● הנתח של המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה מבית גוגל בצפון אמריקה הגיע ל-26.6% לעומת נתח של 22.1% ל-iPhone ● יצרנית הסלולר המובילה בעולם ממשיכה להיות נוקיה

מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ממשיכה לטלטל את שוק הטלפונים החכמים: מכירות מכשירי הטלפון החכמים שפועלים תחת מערכת הפעלה זו עקפו ברבעון הראשון של 2010, לראשונה, את אלה של הטלפונים המבוססים על חלונות מובייל (Windows Mobile) של מיקרוסופט (Microsoft) ברחבי העולם, כמו גם של מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple) בצפון אמריקה – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

על פי הדו"ח, נתח השוק של מכשירי האנדרואיד, כמו ה-Nexus One של גוגל ודגמי ה-Droid של מוטורולה (Motorola), עמד ברבעון הראשון של 2010 על 9.6%, לעומת 1.6% ברבעון הראשון של 2009. המכירות של טלפוני חלונות מובייל צנחו מ-10.2% ל-6.8%. נתח השוק של מכשירי האנדרואיד בצפון אמריקה עמד על 26.6%, ואילו זה של iPhone – על 22.1%. על פי גרטנר, מכירות טלפוני האנדרואיד צמחו בארצות הברית ב-707%.

נתונים אלה מראים כמה מהר הצליחה גוגל לכבוש נתח שוק משמעותי בשוק הטלפונים הסלולריים מאז טלפון האנדרואיד הראשון, שהושק באוקטובר 2008. "תמיד היינו בטוחים בפוטנציאל של האנדרואיד, אבל מפתיע לגלות כמה מהר זה קרה. המפעילות האמריקניות דחפו את הפרסום סביב האנדרואיד", ציינה קרולינה מילנזי, אנליסטית בגרטנר.

בסך הכול,  צמחו מכירות מכשירי הסלולר הרבעוניות בעולם ב-17% והסתכמו ב-314.7 מיליון יחידות. המכירות הכלל עולמיות של הטלפונים החכמים צמחו ב-48.7% והסתכמו ב-54.3 מיליון יחידות.

עוד עולה מהדו"ח, כי נוקיה (Nokia) ממשיכה להיות חברת הסלולר המובילה בעולם, עם נתח שוק של 35% (ירידה מ-36.2% ברבעון הראשון של 2009). סמסונג (Samsung) נמצאת במקום השני, עם 20.6% (עלייה מ-19.1%). במקום השלישי – LG, עם 8.6% (ירידה מ-9.9%). במקום הרביעי, ולראשונה בחמישייה הפותחת, ניצבת RIM, עם 3.4% (עלייה מ-2.7%). סוגרת את החמישייה סוני אריקסון (Sony Ericson), עם 3.1% (ירידה מ-5.4%). מוטורולה צנחה למקום השישי, עם 3% (ירידה מ-6.2%), ואפל, שחוותה את הרבעון החזק ביותר שלה, הגיעה למקום השביעי, עם נתח שוק עולמי של 2.7% (עלייה מ-1.5%).

מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר היא סימביאן (Symbian), עם נתח שוק של 44.3% (ירידה מ-48.8%). RIM ירדה מ-20.6% ל-19.4%, ה-iPhone OS תפס 15.4% (עלייה מ-10.5%), וכאמור – אנדרואיד עלתה ל-9.6% (מ-1.6%), וחלונות מובייל ירדה ל-6.8% (מ-10.2%).

"הרבעון השני של השנה יהיה חשוב מאוד מבחינתה של אפל", הוסיפה מילנזי. "אנחנו מצפים שהיא תציג במהלך ועידת המפתחים העולמית ביוני את הדגם החדש של ה-iPhone, שיהיה הראשון שיכלול את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה ויציע שיפורים מבורכים עבור המפתחים והמשתמשים, כמו ריבוי משימות".

גרטנר אף ציינה בדו"ח, כי דואר אלקטרוני נייד, כתיבת הודעות משופרת ורשתות חבריות יניעו את הביקוש לטלפונים חכמים שכוללים מקלדת מלאה. עם זאת, נכתב, הוספה של מקלדת מלאה לכשעצמה לא תספיק ולא תתאים להרגלי המשתמשים העכשוויים. כדי להתחרות בשוק הצפוף הזה, הוסיפה גרטנר, היצרניות צריכות לשלב בתבונה מרכיבי חומרה, ממשק משתמש ושירותי ענן ורשתות חברתיות – על מנת לענות על הצורך של המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים