השר מיכאל איתן יערער על החלטת הממשלה להתנגד לשימוש חופשי בתמונות שבבעלות המדינה

הערעור יישמע בפני ועדת השרים לחקיקה ביום א' הקרוב, לאחר שזו החליטה שלא לתמוך בהצעה לתיקון חוק זכויות יוצרים, שבא לאפשר שימוש חופשי בתמונות שכאלה ● השר איתן החליט לערער לאחר ששוחח עם ח"כ מאיר שטרית, העומד בראש מגישי ההצעה ● זה החליט מצדו להסירה מסדר היום של הכנסת, שם היא הייתה אמורה לעלות היום (ד') להצבעה בקריאה טרומית

השר מיכאל איתן, הממונה על מימשל זמין, מתכוון להגיש ערעור על החלטת ועדת השרים לחקיקה שלא לתמוך בהצעה לתיקון חוק זכויות יוצרים, שמבקש לאפשר שימוש חופשי בתמונות שהזכויות עליהן הן של המדינה. מקרן ויקימדיה (Wikimedia), שמובילה את המאבק למען התיקון, נמסר, כי הערעור יוגש בעקבות שיחה שניהלו איתן וח"כ מאיר שטרית, שעומד בראש מגישי ההצעה.

הערעור יוגש בישיבתה הבאה של ועדת השרים לחקיקה, שתתקיים ביום א' הקרוב. בהתאם לכך, החליט ח"כ שטרית להסיר את ההצבעה על החוק בקריאה טרומית מסדר יום מליאת הכנסת – הצבעה שתוכננה להיום (ד').

מטרת התיקון היא שכל אדם יוכל להשתמש בתמונות הנמצאות בבעלות המדינה באופן חופשי – בין אם בבלוג, באתר אינטרנט, בספר, בחוברת או באנציקלופדיה החופשית – ויקיפדיה (Wikipedia). ההצעה הוגשה על ידי שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, וחתומים עליה גם ח"כ זבולון אורלב, יושב ראש ועדת החינוך, והח"כים זאב בילסקי, אריה ביבי, רוברט אילטוב ואנסטסיה מיכאלי.

יצוין, כי על פי ההצעה, לא יתאפשר לאזרח להשתמש בתמונות כדי לשלול את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; להסית לגזענות; לתמוך במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; ולפגוע בביטחון המדינה או ביחסי החוץ שלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עירא

    "על פי ההצעה, לא יתאפשר לאזרח להשתמש בתמונות כדי לשלול את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; להסית לגזענות; לתמוך במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; ולפגוע בביטחון המדינה או ביחסי החוץ שלה." אז זה רשיון חופשי או לא? אני חושב שזה שובר את התאימות עם רשיון השימוש של הוויקיפדיה ושימושים אחרים.

אירועים קרובים