קבוצת בזק: ההכנסות גדלו ב-4.4%; הרווח הנקי עלה ב-5.6%

הכנסות הקבוצה עמדו ברבעון הראשון של 2010 על 2.915 מיליארד שקלים ● הרווח הנקי לבעלי המניות הגיע ל-642 מיליון ● הסיבה לגידול היא עליות בפלאפון ובבזק בינלאומי ● לעומת זאת, ההכנסות של בזק קווי רשמו ירידה קלה

קבוצת בזק רשמה ברבעון הראשון של 2010 עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי. מתוצאותיה הכספיות של החברה עולה, כי הכנסותיה הרבעוניות עלו ב-4.4%, ועמדו על 2.915 מיליארד שקלים לעומת 2.791 מיליארד ברבעון הראשון של 2009. הגידול בהכנסות נובע מצמיחה של 10.1% בהכנסותיה של פלאפון ומגידול של 5.7% בעסקי בזק בינלאומי. זאת, לעומת ירידה של 1.7% בהכנסות בזק קווי. נראה, כי העליות של בזק בשווקי האינטרנט המהיר, תקשורת הנתונים והתמסורת, הנתמכים על ידי פריסת תשתית ה-NGN, מיתנו את הירידה המתמשכת בהכנסות החברה מהטלפוניה הקווית.

הקבוצה רשמה ברבעון עלייה גם ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות. זה הסתכם ב-642 מיליון שקלים – גידול של 5.6% לעומת 608 מיליון. ה-EBITDA עמד על 1.22 מיליארד שקלים (שיעור EBITDA של 41.7%) – עלייה של 4% בהשוואה ל-1.17 מיליארד. הרווח התפעולי של הקבוצה גדל במהלך הרבעון ב-9.4%, ועמד על 874 מיליון שקלים לעומת 799 מיליון. הרווח התפעולי השולי של בזק עמד על 30%.

שלמה רודב, יושב ראש בזק, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הביצועים שלנו ברבעון הראשון של 2010 מהווים התחלה טובה לשנה כולה. כאשר ההישגים התפעוליים והפיננסיים שלנו מובלים על ידי פיתוח בתשתיות הטכנולוגיות, חידושים בתחום המוצרים והשירות, התמקדות בהתייעלות תפעולית, והחשוב מכל – שיפור חוויית הלקוח. התוצאות ברמת הקבוצה הונעו בזכות גידול בהכנסות הרבעון הראשון מול הרבעון המקביל בפלאפון, בזק בינלאומי וביס (yes), בעוד שבזק קווי השיגה צמיחה נאה במכירות האינטרנט המהיר ושירותי תקשורת הנתונים, שהמשיכו למתן בהצלחה את שחיקת ההכנסות בפעילות הטלפוניה הקווית". הוא הוסיף, כי במהלך הרבעון "מימשה בזק בינלאומי את זכות הסירוב הראשונית שלה, והגדילה את בעלותה הישירה בפורטל וואלה! ל-44.99%".

אלן גלמן, משנה למנכ"ל ומנהל כספים ראשי בבזק, אמר, כי "הקבוצה משפרת את ההכנסות והרווחיות שלה משנה לשנה. חוזקם של המאזן ותזרים המזומנים שלנו מאפשרים לנו להחזיר, באופן מתמשך, ערך לבעלי המניות, באמצעות מדיניות הדיבידנד שלנו, של חלוקה חצי-שנתית של 100% מהרווח הנקי לבעלי המניות. בנוסף, אנחנו יכולים בגללם להשקיע בעסקי הליבה שלנו, על מנת לחזק את עמדתנו בשוק ולהעמיד בסיס יציב לגידול עתידי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים