פורצ'ן: HP היא חברת הטכנולוגיה הגדולה בארצות הברית

HP דורגה במקום העשירי ברשימת "פורצ'ן 500" ל-2010 ● המיקום נקבע בהתבסס על ההכנסות והרווח הנקי של החברה ● עורכי המגזין נימקו את המיקום בכך ש-"עם הגודל בא גם הגיוון; ההיצע של HP בעולמות החומרה, התוכנה והשירותים תורם להתמודדות בריאה שלה בכל התחומים" ● שנייה לה וריזון, שהגיעה למקום ה-13 ● יבמ סוגרת את העשירייה השנייה

HP היא חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בארצות הברית – כך עולה מרשימת "פורצ'ן 500" שפרסם המגזין פורצ'ן (Fortune) בסוף השבוע. החברה דורגה במקום העשירי בדירוג הכללי.

מיקום זה של HP נקבע בהתבסס על ההכנסות שלה, שעמדו בשנתה הכספית 2009 על 114.55 מיליארד דולרים, ועל הרווח הנקי שלה, שהגיע בתקופה זו ל-7.66 מיליארד. המקום העשירי מהווה ל-HP ירדה של שלב אחד מהדירוג בשנה שעברה, אז היא הגיעה למקום התשיעי.

עורכי המגזין ציינו, כי יבמ (IBM) נשארה יריבתה הגדולה של HP בחזית עולם השירותים, בעוד אורקל (Oracle), בשל רכישתה את סאן (Sun), החלה בהתמודדות מולה בעולם החומרה. עוד צוין, כי HP "פתחה חזית" בעולם התקשורת מול סיסקו (Cisco), לאחר שרכשה את חברת 3Com. העורכים כתבו, כי עולם ההדפסה היווה בעבר מרכיב חשוב בהכנסות וברווחי החברה, "אולם עם הגודל בא גם הגיוון – ההיצע של HP בעולמות החומרה, תוכנה ושירותים תורם להתמודדות בריאה שלה בכל התחומים".

בראש הרשימה מצויה ענקית הקמעונאות וול-מארט (Wal-Mart) – עלייה של שלב אחד מהשנה שעברה. במקומות השני, השלישי והשישי, בהתאמה, מצויות ענקיות הנפט אקסון מובייל (Exxon Mobil), שברון (Chevron) וקונוקופיליפס (ConocoPhillips). ג'נרל אלקטריק (General Electric) מדורגת רביעית, ולאחריה בנק אוף אמריקה (Bank of America). למקום השביעי הגיעה ענקית הטלפוניה AT&T.

במקום ה-13 מדורגת ענקית התקשורת וריזון (Verizon) – ירידה של שישה שלבים לעומת השנה שעברה. יבמ סוגרת את העשירייה השנייה ברשימה, עם מחזור מכירות שנתי ב-2009 של 95.75 מיליארד דולרים ורווח של 13.42 מיליארד. יבמ ירדה למקום ה-20 לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-14. עורכי המגזין ציינו, כי החברה הגיעה למקום זה בשל ירידה בהיקף המכירות שלה, "אולם אין זה אומר שהשנה הייתה רעה בכללותה לענק הכחול. הרווחים ותזרים המזומנים היו חזקים יותר מתמיד, למרות המיתון, בשל התמקדות מתמשכת בתוכנה בעלת ערך ובשירותים המניבים ללקוחות חסכון כלכלי והתמקדות בלקוחותיהם הם".

במקום ה-36 מדורגת מיקרוסופט (Microsoft) עם הכנסות של 58.43 מיליארד דולרים ורווחים של 14.5 מיליארד. הענקית מרדמונד ירדה מקום אחד לעומת הדירוג אשתקד. עורכי פורצ'ן ציינו, כי השקת מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) נתנה דחיפה למאזן של מיקרוסופט והביאה לשיא ברווחים ובהכנסות. בשאר תחומי הפעילות של מיקרוסופטהשיגה החברה תוצאות מעורבות. בשל המיתון, הלקוחות שלה קיצצו בהוצאותיהם, "ועסקיה בעולם המקוון והנייד המשיכו לפגר". למרות זאת, נכתב, משקלו הסגולי של הטוב גבר על זה של הרע, בין השאר בשל העסקה לשיתוף פעולה עם יאהו! (!Yahoo) ובאאז חיובי לגרסה החדשה של אופיס (Ofiice).

דל (Dell) הגיעה למקום ה-38 ברשימה, עם הכנסות של 52.9 מיליארד דולרים ורווחים של 1.43 מיליארד. מדובר בירידה של חמישה שלבים לעומת הדירוג אשתקד. בהסברים שלוו לדירוגה של דל נכתב, כי "היעילות שלה הייתה לאגדה בשוק האמריקני בעבר, אולם כעת, היקף רווחיה הצטמצם. היא הגיבה ברכישת פרו סיסטמס (Perot Data Systems) בעבור 3.9 מיליארד דולרים. לעת עתה, היא תקועה בשל שחיקה וירידה במכירות".

בין חברות ה-IT הנוספות שדורגו ברשימה נמצאות אפל (Apple), שהגיעה למקום ה-56, סיסקו במקום ה-58 ואינטל (Intel) במקום ה-62. סוגרת את מאה החברות הראשונה ברשימה אמזון (Amazon). גוגל (Google) הגיעה למקום ה-102, אורקל – למקום ה-105, מוטורולה (Microsoft) – ל-110, זירוקס (Xerox) – ל-152 ו-EMC דורגה במקום ה-166.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים