פרטנר עתרה לבג"ץ נגד משרד התקשורת, בדרישה לאפשר לה לקבל רשיון מפעיל בינלאומי

לטענת החברה, תקנה פרוצדורלית הקשורה במבנה התאגידי השונה שלה, מונעת ממנה לקבל את הרשיון, שניתן לבזק בינלאומי, 013-נטויז'ן, 012-סמייל ואקספון-018 ● בעתירה נכתב, כי שר התקשורת ומשרד התקשורת נתנו לה תשובה שלילית ללא שימוע, ללא הנמקה, ואף ללא תשתית מקצועית ועובדתית

פרטנר הגישה הבוקר (ג') לבג"צ עתירה למתן צו על תנאי, בעקבות סירובו של משרד התקשורת לתת לה רשיון מפעיל בינלאומי. העתירה הוגשה נגד שר התקשורת, משה כחלון, נגד משרד התקשורת, ונגד ארבע החברות היחידות המחזיקות כיום ברשיון מפעיל בינלאומי: בזק בינלאומי, 013-נטויז'ן, 012-סמייל ו-018-אקספון. בעתירתה מבקשת פרטנר מבית המשפט לקבוע, כי התקנה שמכוחה סירב לה משרד התקשורת בטלה.

פרטנר טוענת, כי סירובו של שר התקשורת לתת לה רשיון למפעיל בינלאומי מתבסס על תקנה הקובעת, כי מפעיל סלולרי או חברה-בת של מפעיל סלולרי אינם יכולים לקבל רשיון למפעיל בינלאומי – לעומת חברה אחות של מפעיל סלולרי, שכן יכולה לקבל רשיון מפעיל כזה. פרטנר רואה במצב עניינים זה תקנה מפלה, הפוגעת בה עסקית ומשבשת את התחרות בתחום התקשרות הבינלאומית, שכן מתחרותיה, פלאפון וסלקום, יכולות לספק שירותי תקשורת בינלאומית באמצעות חברות אחיות שלהן, רק בשל מבנה תאגידי שונה מזה שלה.

כידוע, פלאפון ובזק בינלאומי הן שתי חברות אחיות בקבוצת בזק, וסלקום ו-013-נטוויז'ן הן חברות אחיות בקבוצת IDB. פרטנר טוענת, כי גם קבוצת הוט (HOT) פועלת לקראת הקמת מפעיל בינלאומי, ואף פנתה למשרד התקשורת בבקשה לקבל רשיון מתאים. לעומת זאת, פרטנר נפגעת רק בשל מבנה תאגידי שונה, שלפיו היא עצמה – ולא חברה-בת שלה – מחזיקה את הרשיון הסלולרי, ולכן נמנע ממנה להקים או לרכוש פעילות של מפעיל בינלאומי. לטענתה, למבנה התאגידי שלה אין כל רלוונטיות לשיקולים הענייניים למתן רשיון בינלאומי.

פרטנר סיכמה את עתירתה בכך ששר התקשורת ומשרד התקשורת נתנו לה תשובה שלילית ללא שימוע, ללא הנמקה, ואף ללא תשתית מקצועית ועובדתית, ולכן היא מבקשת מבית המשפט להוציא צו על תנאי המבטל את התקנה האמורה, ולהסיר בכך את המניעה לקבלת רשיון מפעיל בינלאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים