האקר צרפתי נעצר בחשד שניסה לחדור לחשבונות הטוויטר של ברק אובמה ובריטני ספירס

על פי החשד, הוא ניסה לחדור לחשבונותיהם של 33 ידוענים, בהם נשיא ארצות הברית והזמרת המפורסמת, לאחר שהשיג סיסמאות של מנהלי מערכת בטוויטר ● המעצר בוצע לאחר שה-FBI העביר למשטרת צרפת מידע על פריצות קודמות של אותו האקר, כולל חדירה לחשבון הג'י-מייל של עוזרו האדמיניסטרטיבי של מייסד טוויטר, שהובילה לגניבת מידע כספי רגיש של החברה ● החשוד עומד בימים אלה למשפט על הונאות אחרות, בסכום כולל של כ-20 אלף דולרים

סלבריטיז רבים פותחים חשבונות בטוויטר (Twitter), וזוכים למספר לא מבוטל של גולשים שעוקבים אחר הפרסומים שלהם. אזרח צרפת בן 25, שכינה עצמו HackerCroll, לקח זאת צעד אחד יותר מדי וניסה בינואר האחרון לחדור לחשבונותיהם ברשת החברתית הפופולרית של 33 מהסלבריטיז הללו, בהם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והזמרת בריטני ספירס. משטרת צרפת, שעצרה אותו אתמול (ד'), חושדת, כי הוא הצליח להשיג סיסמאות של מנהלי מערכת בטוויטר, ובאמצעותן לבצע את ניסיונות החדירה.

עם זאת, קפטן אדלין שמפגנט ממשטרת צרפת אמרה בראיון לרשת הטלוויזיה של רויטרס (Reuters), כי המזימה שלו לא צלחה במלואה. "הוא לא הצליח להגיע לכרטיסים האישיים שלהם, אבל הצליח להשיג שליטה על טוויטר", אמרה.

סוכנות הידיעות הצרפתית מסרה, כי החשוד מוכר למשטרה, לאחר שהואשם בביצוע הונאות בסכום כולל של כ-20 אלף דולרים. משפטו בגין אישומים אלה אמור להתחיל ב-24 ביוני. לעומת זאת, נראה, כי המניע לניסיונות החדירה הנוכחיים שלו אינו כספי. "הוא רק רצה להראות שהוא יכול לחדור לחשבונות בטוויטר", אמרה שמפגנט.

על פי החשד, ההאקר חדר בעבר גם לכרטיסים וחשבונות בפייסבוק (Facebook) ובג'י-מייל (Gmail). כך, ביולי האחרון הוא פרץ לחשבון הג'י-מייל של עוזרו האדמיניסטרטיבי של ביז סטון, מייסד טוויטר. לאחר מכן, הוא נכנס לאפליקציות גוגל שלו ובאמצעותן למאות קבצים פנימיים של טוויטר, שכללו מידע כספי רגיש. לאחר מכן, הוא העביר את המסמכים הללו לאתרים שונים, שחלקם אף פרסמו אותם.

המעצר הנוכחי נולד לאחר שה-FBI העביר למשטרת צרפת מידע על פריצה זו, כמו גם על פריצות אחרות שאותו האקר ביצע לכאורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים