חדש: אתר אינטרנט שמחשב הלכות נידה

Mikvah Calendar מבטיח לבצע חישובים מתמטיים, כדי לסייע לנשים לקיים את הלכות הנידה על פי ההלכה ● האתר הוא מוצא ומחשב תאריכים, זמנים ודפוסים, על פי לוח שנה חסוי שקיים בו ● כמו כן, יכול הגולש לקבל תזכורות לגבי מועדי הנידה באי-מיילים ובהודעות SMS, ולשאול את הרב שאלות בנושא באמצעות משלוח דואר אלקטרוני

אתר חדש בשם Mikvah Clendar מבטיח לחשב עבור שומרות המצוות שבינינו את הלכות הנידה, כדי לסייע להן בקיומן לפי חוקי ההלכה. האתר מפשט חישובים מתמטיים, שבאמצעותם בהוא מוצא ומחשב תאריכים, זמנים ודפוסים, על פי לוח שנה חסוי שקיים בו. כמו כן, יכול הגולש לקבל תזכורות לגבי מועדי הנידה באי-מיילים ובהודעות SMS, ולשאול רב שאלות בנושא באמצעות משלוח דואר אלקטרוני.

מייסדת האתר ושותפה ביצירתו היא רבקה בלום, בעלת תואר שני במדעי המחשב מאוניברסיטת MIT. לדבריה, היא קיבלה את ההשראה לאתר לאחר שנשים ביקשו ממנה לסייע להן בחישובים המתמטיים של חוקי הטהרה שביהדות. "נשים מבינות כיום באינטרנט ובמחשבים, והן ביקשו ממני לפתח תוכנה שתעזור להן לעשות זאת בעצמן," אמרה.

בלום מסרה, כי פיתחה את האתר במשך ארבע שנים, בעזרת עמית מ-MIT. הוא הושק באנגלית בשנה שעברה, וזכה להתעניינות ולגלישה של נשים רבות ברחבי העולם. לדבריה, האתר תורגם לעברית לאחר שהגיעה אליה בקשות רבות לעשות כן.

בלום אמרה, כי יש לאתר הסכמה רבנית, וכי הוא מסוגל להתמודד עם דקויות והבדלים בחישובים לפי המנהגים. משתמשים יכולים לבחור את המנהג המועדף עליהם, וכל החישובים יותאמו לפי בחירה זו.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    ל1 למטרות הללו יש כבר שנים את תוכנת קלוח ואת/ה מוזמן לנסות לייצר תוכנה ללוח שנה עברי. מכיוון שלוח השנה העברי מבוסס על שנת הירח ועל שנת החמה הוא מורכב ביותר. יש חודשים מלאים וחסרים ושנים עם חודש 13. בהצלחה. כאחד שלימד מספר חתנים את דיני הווסתות וראיתי את ההסתבכות אומר שזה לא פשוט. בקצרה ובאופן חלקי - על מנת לקבוע וסת (קביעות הלכתית לזמן ראיית הוסת שיש בזה כמה משמעויות הלכתיות) יש למצוא סדרה בין הראיות ולא כל סידרה תופסת. דוגמה פשוטה אשה שיש לה מחזור כל 30 יום קבוע נדע שהיא תהיה במחזור בעבור 30 יום מפעם שעברה. קצת יותר מסובך כשההפרש היה 30 אחר כך 32 ואחר כך 34 במצב כזה פעם הבאה שצריך לחשוב שיהיה המחוזר הבא 36 - כבר לא קל לשים לב. יותר מסובך כשההפרשים הם 28 29 30 28 29 30 28 29 30 במצב כזה נחשב שיש הפרשים משתנים באופן מחזורי - מאוד לא פשוט לשים לב. כל מה שאמרתי זה רק על שיטתיות במחזור לפי הפרשים יש עוד סוגים כמו לפי תאריך או לפי מעשים מסויימים ועוד. מקווה שהצלחתי קצת להסביר (להרחבה חפשו 'דיני וסתות') למה זה לא פשוט לאדם מהשורה לחשב את זה ולמה אתר כזה יכול להועיל. חבל שהוא בתשלום.

  2. אני רק שאלה

    בשביל זה צריך תואר שני מ-MIT? מה השלב הבא? אתר גימטריה? הורוסקופ?

  3. ח

    ומה הלאה ? תאריך הברית ? תאריך הבר מצווה ? החתונה ? והפטירה ? תודה לאל על הטכנולוגיה הזולה

אירועים קרובים