אפל: טיפלנו בהפרות של חוקי העבודה במפעלי Quanta בסין

את הביקורת ערך הארגון העצמאי למעקב אחר תנאי עבודה OpenView Service ● באפל הבטיחו לבצע ביקורות חוזרות בשני המפעלים ולהמשיך בביקורות השנתיות

תערוך ביקורות חוזרות. אפל. צילום אילוסטרציה: Bigstock

באפל (Apple) פעלו בשנה האחרונה, ביחד עם אנשי הספקית Quanta, לשיפור של תנאי העבודה במפעלים – בעקבות ביקורת שנערכה בשנת 2013 ואשר ממצאיה פורסמו בסוף השבוע האחרון. בביקורת התגלו הפרות רבות של חוקי העבודה, ובכלל זה שעות נוספות רבות מדי וסכנות בריאותיות.

את הביקורת ערך הארגון העצמאי למעקב אחר תנאי עבודה OpenView Service, שהוסמך על ידי ארגון (Fair Labor Association (FLA, בו חברים תאגידים גדולים ובכללם אפל ונייקי (Nike). הביקורת נערכה באוגוסט 2013 בשני מפעלים – בשנגחאי ובצ'נגשו.

"שעות נוספות רבות מדי אינן אינטרס של אף אחד מהצדדים, ונמשיך לפעול בשיתוף הדוק עם Quanta ועם ספקיות נוספות כדי למנוע זאת" על פי ההודעה שפרסמה אפל בתגובה לדוח. "השנה, עד סוף חודש יולי, עמד שיעור הציות הממוצע במפעלי Quanta להנחיה שלנו, שעל פיה אורכו של שבוע העבודה הוא 60 שעות, על 86%".

במהלך הביקורת שערכו אנשי OpenView Service, אשר ביקרו בשנה שעברה בשני המפעלים – באחד למשך ארבעה ימים ובשני למשך חמישה ימים – נמצאו מספר מקרים שבהם לא עמדו המפעלים בקוד ההתנהלות של FLA. על פי דוח הביקורת, בשני המפעלים לא עמדו בדרישות המקומיות לבדיקה של איכות האוויר הפנימי, ו-80% מהעובדים שרואיינו בשנגחאי טענו כי נדרשו לשלם עמלת השמה למתווך או סוכן.

עוד ציינו העובדים כי לא קיבלו תשלום כנדרש תמורת ימי מחלה, ובתקופות עומס הם נדרשו לחרוג באופן קבוע מהמספר המרבי של שעות עבודה הקבוע בחוק. יותר ממאה עובדים בני 16 ו-17 במפעל בשנגצ'ו ציינו כי הם עובדים שעות נוספות. אולם, מהדוח עולה כי עובדים אלה הועברו בסוף יולי 2013 מפסי הייצור של אפל לפסי ייצור אחרים.

בשנה האחרונה, נמסר מאפל, "פעלנו ביחד עם Quanta לשפר באופן משמעותי את הליקויים שצוינו בדוח". באפל גם הבטיחו לבצע ביקורות חוזרות בשני המפעלים ולהמשיך בביקורות השנתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים